Aanrader of niet? Literatuurlijst #1

Hii! Vandaag een bericht voor de mensen die in hun examenjaar zitten, of over een paar jaar in hun examen jaar zitten. Ik ben namelijk al begonnen met het lezen van een aantal boeken van de boekenlijst. Over de een ben ik minder te spreken dan over de ander. Dus hier vier boeken die ik heb gelezen voor de boekenlijst, en of ik ze aanraad om ze voor school te lezen of niet.

Niet een uitgebreid verslag dus, maar alleen; is het taalgebruik moeilijk? lees je er snel doorheen? Is het verhaal te begrijpen? Hoeveel punten is het waard?

Hart van steen – Renate Dorrestein – 2 punten
Ik vond dit een heel mooi boek en daarom was het ook helemaal niet vervelend om het te lezen. Het heeft 256 bladzijdes, dat is niet heel veel, maar ook niet weinig. Het verhaal is in het begin vaag, maar uiteindelijk kom je steeds meer te weten, je moet er dus echt een beetje inkomen. De ‘ontknoping’ zit helemaal aan het einde, dus daar moet je even op wachten en dat kan best vervelend zijn. Het taalgebruik is helemaal niet moeilijk. Een aanrader dus.

Zolang er leven is – Renate Dorrestein – 2 punten
Dit boek had 319 bladzijdes, wat redelijk veel is. Vergeleken met het eerste boek van Renate Dorrestein viel deze me een beetje tegen. Ik vond het verwarrend dat er zo veel verhalen door elkaar heen liepen en het was een beetje vaag. Ook kom je niet alles te weten, daarvoor moet je het boek ‘is er hoop lezen’, dat is een soort vervolg. Het taalgebruik was niet moeilijk, en je leest er redelijk vlot doorheen. Hm, dit is een beetje een twijfelachtige aanrader. 🙂

Maar buiten is het feest – Arthur Japin – 2 punten
Dit boek was zoo mooi. Zeker de 311 bladzijdes wel waard. Het is een ontroerend verhaal, vooral omdat het is geïnspireerd op het leven van een echte zangeres. Ook lees je er heel snel doorheen omdat je het verhaal niet zomaar even kan loslaten, nouja dat had ik tenminste. Ik kan dit boek echt aan iedereen aanraden!

Turks fruit – Jan Wolkers – 2 punten. 
Dit is ook weer een twijfelgeval. Aan de ene kant is het boek erg dun en kun je het sowieso binnen een paar dagen uitlezen: handig! Aan de andere kant was het best een vaag verhaal. Ik denk dat meerderen en moeite mee zullen hebben om alles te begrijpen. In het begin vond ik het helemaal niks. Het was erg grof (vind ik maar awkward om te lezen, haha), maar daarna wordt het minder. Het einde is mooi. Voor die 192 bladzijdes kun je hem best lezen. Een redelijke aanrader dus.

Er komt een vervolg als ik nog vier boeken uit heb, geen idee wanneer dat zal zijn. Ik ben namelijk nu wel een beetje klaar met al dat verplichte lezen voor school, haha.

Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben! Let me know. 🙂

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Aanrader of niet? Literatuurlijst #1

  1. Succes nog met de andere boeken 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. saarenzo zegt:

    Slim dat je al bent begonnen met lezen! Voor mij is het alweer vijf jaar geleden, dus weet niet meer wat ik precies heb gelezen. Had toen wel de tweeling van Tessa de Loo gelezen. Daar krijg je geloof ik best veel punten voor omdat hij zo dik is. Maar hij leest makkelijk weg en vond het wel een goed boek.

    Like

Geef een reactie

