Klassieke muziek?

Ja jongens ik leef nog! Hoewel de hoeveelheid toetsen die ik op het moment aan het leren ben veel te veel is, gaat het best goed. Nog anderhalve week en dan is het weer volop tijd voor leuke dingen, zoals onder andere bloggen. Laatst heb ik een gekke ontdekking gedaan qua muziek tijdens huiswerk. Iets wat ik al vaker gehoord had van anderen, maar zelf nooit gedaan had.

Klassieke muziek. Eerst vond ik het verschrikkelijk en zo saai. Nog steeds is niet alles leuk, maar bijvoorbeeld de Four Seasons van Vivaldi zijn eigenlijk heel mooi. Ik luister het soms wanneer ik huiswerk aan het doen ben en er geluiden in de omgeving zijn waar ik door afgeleid wordt, of omdat ik gewoon even iets leukers wil horen dan alleen maar stilte.

Natuurlijk zou ik dan ook mijn favorieten lijst van Spotify op kunnen zetten, maar uiteindelijk resulteert het er toch altijd in dat ik als idioot zit mee te performen. Op een of andere manier worden mijn gedachten van huiswerk afgeleid wanneer er nummer opstaat waar muziek en tempo bij zit. Ik kan helaas geen twee dingen tegelijk.

Misschien dat ik de enige ben, maar wanneer ik veel dezelfde muziek luister tijdens huiswerk, krijg ik op gegeven moment echt nare herinnering aan die muziek. Zo was dat vorige toetsweek the Script, die ik toen heel veel geluisterd heb, en telkens wanneer die muziek opstaat doet het me weer denken aan die ene toetsweek. Bij klassieke muziek maakt dat niet uit. Daarvan was ik toch niet van plan om het in mijn vrije tijd te luisteren.

Er is een enorme hoeveelheid klassieke muziek, dus er valt veel te kiezen. Weten jullie toevallig nog iets moois? 

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Klassieke muziek?

  1. Ik luister zelf geen klassieke muziek dus ik heb helaas geen aanraders voor je. Ik kan me wel goed voorstellen dat het lekker rustgevend is wanneer je huiswerk maakt!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

