1 jaar vegetariër: vragen en opmerkingen

Jeej ik ben vandaag al 1 jaar lang vegetariër! Nog steeds met plezier en ik ben er ook nog lang niet van plan mee te stoppen. De opmerkingen en vragen die ervan komen kunnen soms vervelend zijn. Sommigen kunnen echt onbeleefd en zelfs een beetje aan de domme kant zijn. Er zitten natuurlijk ook een hoop normale vragen bij, waarvan het logisch is dat mensen ze vragen. Hieronder zal ik de meeste gestelde vragen beantwoorden, met een paar irritante opmerkingen die ik krijg er tussendoor! 😉

Waarom ben je vegetariër?
Dat is wel meeste gestelde en logische vraag. Je vraag: ‘omdat je het zielig voor de dieren vind?’ erachter vind ik daarentegen wel zo stom. ‘Zielig voor de dieren’, dat klinkt heel erg kinderachtig. Ik ben vegetariër omdat het eten van dode dieren ineens niet meer zag zitten. Het kan prima zonder, en het voelt goed om niet boven ze te staan, maar om gewoon gelijkwaardig te zijn.

Een mens is van oorsprong een vleeseter.
Oké nou goed. Ja sorry, wat moet ik hier mee? Vroeger konden we inderdaad niet zonder vlees, en dat zou ik als jager en verzamelaar ook niet proberen. Nu hebben we genoeg variatie om het wel te kunnen.

Wil je uiteindelijk ook veganist worden? 
Deze is me veel gesteld toen ik besloot om mijn profielwerkstuk over veganisme te gaan doen. Zelf weet ik het eigenlijk niet zo goed. Eerst moet er uit mijn profielwerkstuk blijken of het wel of niet ongezond is of niet. Zo niet, is het sowieso geen optie. Ook lijkt het me heel moeilijk. Geen melkproducten, eieren, honing e.d. is mogelijk, maar er is serieus zo weinig wat je wél mag eten. Overal zit wel melk en eieren in. Ik wil het wel een keer proberen.

Dieren worden toch wel gedood.
Ja dat klopt, en ik geloof ook echt niet dat ik daar in mijn eentje wat aan ga doen. Ik vind het gewoon een prettig idee dat ik daar niet aan mee doe. Op YouTube staan genoeg video’s over hoe dat zijn gang gaat en na dat gezien te hebben hoef ik het niet meer.

Lust je het niet? 
Jawel ik lust wel vlees. Dit jaar heb ik op sommige momenten een hamburger of shoarma wel een klein beetje gemist. Dat is alleen geen reden voor mij om er weer mee te beginnen. Het zou heel raar voelen en ik zou me er waarschijnlijk ook heel erg slecht bij voelen. Ben het helemaal niet meer gewend!

Ijzer sap en supplementen? Bah, chemisch!
Ja sorry jongens het is ook niet geweldig lekker, maar anders kom ik gewoon niet aan alle voedingswaarden. Het werkt wel, en er is helemaal niks ongezonds aan. Beetje chemisch, maar dat komen we tegenwoordig wel vaker voor in ons eten.

Eet je wel vis?
Nope ik eet geen vis. Een vis ook een dier. Nu ben ik daarnaast ook een beetje bang voor vissen, dus het idee om het te eten is een beetje scary op de een of andere manier. Én ik vind het niet te eten, dat ook nog, haha! Dus nee..

Het is zo raar dat je wel uggs draagt.
Ik heb geen idee waarom mensen hier zo agressief om doen, maar ze kunnen hier wel heel aanvallend over doen. Terwijl ze zelf zeven dagen per week vlees eten! Ik kan daar zo geïrriteerd van raken. Ook koop ze ook niet meer opnieuw, ik draag ze alleen maar de twee paar die ik al had.

Is het wel eens fout gegaan? 
Jup het is één keer niet helemaal gelukt. Ik logeerde bij een vriendin en haar moeder wist helemaal niet dat ik vegetariër was. De kip zat goed door het eten heen gemixt. Ik heb het meeste er wel geprobeerd uit te halen, maar dat lukte niet helemaal. Toch telt het niet echt mee als ‘zondigen’ (haha), want het was niet mijn bedoeling.

Sla met eieren? 
Eet jij alleen vlees met sla en eieren? Waar blijven de aardappels, groenten, rijst, vleesvervangers, brood, bonen, noten, kaas, fruit, moet ik nog even door gaan? Toen iemand dit aan mij vroeg was ik er gewoon even stil van, helemaal flabbergasted. Huh?

Ja jongens, dat waren even de irritaties van het afgelopen jaar. Voor de rest krijg ik er ook heel vaak complimentjes over, mensen vinden het knap. Dat is heel lief. Toch even fijn om sommige frustraties te uiten, daar kunnen jullie vast wel tegen, haha! 🙂

Liefs Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau, Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op 1 jaar vegetariër: vragen en opmerkingen

  1. Ik ben zelf ook vegetariër, dus ik weet wat je bedoeld haha 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. Whitney zegt:

    Ik vind het heel knap van je. Jammer dat sommige mensen zo raar reageren. Gelukkig kan je er boven staan.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

