FoodblogLau: 25 food vragen tag

Zoals jullie misschien gemerkt hebben komen er de laatste tijd nogal wat berichten over recepten en voeding voorbij. Ik vind het gewoon een leuk onderwerp, vandaar dat ik ook de studie Voeding en Diëtetiek ga doen. Hierover heb ik een tijdje terug geschreven. Ik kwam onlangs deze ’25 food vragen tag’ tegen en het leek me leuk om hem in te vullen. 🙂

tagfood

Wat is je favoriete ontbijt?
Altijd voordat ik naar school ga eet ik een Boer’n muesli. Het wordt verkocht in één portie en er zit yoghurt met een soort aardbei- of bosvruchtensiroop en losse muesli bij. Ik ben best een beetje verslaafd. Het is zelfs zo dat ik andere yoghurt en muesli niet echt lekker vindt. Dat is best jammer, want combineren met soorten muesli en yoghurt is leuk. Wanneer ik geen zin heb ik yoghurt, eet ik twee boterhammen met kaas of pindakaas.

Hoe drink je je koffie?
Ehm, ik drink geen koffie!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Stiekem is dat pindakaas. Maar als het een fancy broodje moet zijn, dan ga ik voor een pistoletje kaas met sla, komkommer en tomaat. Zolang er maar geen boter op zit. Yep, ik ben zo’n raar iemand die geen boter op brood lust. Eerlijk gezegd kan ik soms best lastig zijn met eten, maar dat zul je straks nog meer merken, haha!

tagfood4

Soep of salade?
Salade. Qua soep vind ik alleen tomatensoep écht lekker. Ik heb het gewoon niet zo met vloeibaar eten. Hoewel die pittige tomatensoep top is,  die moet je echt een keer proberen. Alsnog zou ik voor sla gaan. Daar kun je goed mee combineren. Een salade met gedroogde tomaat, Parmezaanse kaas en pijnboompitten. Daar kun je me echt ’s nachts wakker voor maken.

Wat is je favoriete kookboek?
Ik heb laatst ‘Minibijbel Vegetarische gerechten’ gekregen en I love it! Er staan volgens mij 500 gerechten in. Toen ik het snel even doorbladerde leek bijna alles me lekker. Niet al te moeilijk om te maken. Ik denk dat dit vooral later echt mijn ‘Bijbel’ gaat worden. Zo veel heerlijke dingen staan er in. Echt top, deze kan ik je zeker aanraden.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Nooit meer hartig. Ik ben best een zoetekauw. Chocola of een swirl zoals hieronder, ik ben er gek op. Al vind ik hartig ook erg lekker.

shoplogutrechtfrozen_edited

Welke keuken (land) is je favoriet?
Heel eerlijk gezegd weet ik niet heel veel van de keukens in andere landen. Hiervoor heb ik nog niet genoeg uitgeprobeerd denk ik. Ik ben gek op kerrie en pittig eten. Dat komt veel voor in India dat ik denk dat dat mijn favoriet zal worden. Ook koken ze daar vaak vegetarisch, dus ja India is mijn land. 🙂

Wat is je favo foodfilm?
Foodfilm? Eh Ratatouille?

Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Oké, hier komt ie. Bak een brownie en laat die 20 tot 30 minuten in de oven zitten in plaats van 40 minuten. Die moet je dan wel even laten afkoelen anders is het helemaal saus zeg maar. Maar dan: holy hemel.

ovenschotelcourgette

Wie is je grootste inspiratiebron?
Ik kan het niet zo snel bedenken. Misschien m’n vader. Hij kookt soms veel verschillende dingen voor één avondeten. Hoe ie dat allemaal tegelijk doet is echt knap. Er brandt nooit wat aan en het is altijd lekker.

Thuis koken of uit eten gaan?
Thuis koken. Uit eten gaan is heel leuk en gezellig, maar praktisch gezien heeft het ook z’n nadelen. Lang wachten op het eten, niet zelf precies de hoeveelheden bepalen. En toch een beperkte keuze. Ook neem ik altijd uiteindelijk te veel, wat misselijk maakt. Dus als ik zou moeten kiezen voor thuis koken met familie of het familie uit eten gaan, ga ik toch voor het thuis koken.

High end of Low profile?
Is dit chic en niet chic? Dan ga ik voor Low profile. Ik heb echt niks met van die muizenhapjes die bestaan uit rare combinaties waar je gigantisch veel voor betaald. Ja ik ben skeer! Geef bij maar een normaal bord voedsel waarvan je weet waar het uit bestaat, haha. 😉

tagfood2

Wat is je lievelings restaurant?
Oeh ik ben gek op wokken. Laatst zijn we weer met m’n oma geweest. Wij gaan altijd naar de Wok de Mallejan in Maarssen. Fijn simpel, ik hou er van. Hierboven die je mijn favoriete wok. Groenten met kerriesaus. Hmm.

Boodschappen doe ik bij…
De c1000 met m’n moeder op vrijdagmiddag! Hoewel die c1000 nu in een Jumbo aan het veranderen is. Dus binnenkort doen we boodschappen bij de Jumbo. Dat is wel even wennen hoor. Maarja, verandering op z’n tijd is ook leuk.

Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is..
O mijn god, laat mij je iets vertellen. Als je een keer bij de Aldi bent: loop naar de kassa, pak de candybar met pinda, chocola en pindakaas (reken af) en loop weg. Holy moly. Een stukje hemel voor maar dertig cent. Ik durf niet meer naar de Aldi omdat ik bang ben dat ik er meteen acht koop of zoiets..

DSC00672

Wat is je favo cocktail?
Oh drink ik eigenlijk ook niet.

Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Misschien zeg ik nu wel iets heel ergs, maar ik ken Heston Blumenthal niet. Excuse me. Ik ga voor George Cloony.

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Eigenlijk gewoon een kraan, heel simpel gezegd. Het liefst drink ik de hele dag door water. Als je mij goed kent, weet je dat er de hele dag een glas water naast me staat. Ah nu heb ik zin in water, wacht even…

tagfood3

Mijn favo snack is…
Een broodje pindakaas! En dan wel light pindakaas, omdat die lekkerder is moeha.

Wat zit er op jouw pizza?
Eigenlijk eet ik niet zo vaak pizza. Maar eentje met tomatensaus en kaas is niet verkeerd. Oeh weet je wat echt lekker is? Zo’n pizza met een dikke bodem, jummie.

Wat lust je echt niet?
Nouja ik eet geen vlees en geen vis. Dat gaat niet om niet lusten, maar om niet willen. Hoewel ik eigenlijk bij het idee om een stuk biefstuk de moeten eten echt walg, daar was ik vroeger echt fan van. Vis heb ik altijd al smerig gevonden. Zalm of iets. Verder valt er genoeg op te noemen. Geitenkaas, kokos, spinazie, zal ik nog even door gaan? 🙂

Mijn favoriete foodblog is…
Foodgloss is een YouTube kanaal maar het telt mee. Ik hou van de video’s van Francis. Ik heb gisteren nog haar falafel gemaakt. Ze zagen er zacht gezegd iets anders uit dan in haar video, maar het is erg lekker.

DSC00599

Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Ik ben eigenlijk niet zo’n badass in het eten van gekke dingen. Oh ik weet wel iets. Toen ik nog geen vegetariër was, had ik een keer een pannenkoek met ham, kaas en suiker. Het veel nog best mee hoe gek het smaakte. Een pannenkoek met hagelslag of pindakaas daarentegen is niet helemaal aan te raden. Wat is dat toch met die pannenkoek experimenten?

Wat staat er op je food bucket list?
Ik ga mijn profielwerkstuk over iets met vegan doen om te onderzoeken of het ongezond of niet. Ik vind het zo interessant. Als het blijkt dat het niet ongezond is, wil ik het later zeker proberen. Dan wel als ik uit huis ben. Mijn familie zou namelijk niet erg blij zijn met dat lastige gedoe. Als onderzoek voor mijn profielwerkstuk wil ik het wel één of meerdere weken proberen. Daar zullen jullie nog van horen.

Ik kan niet leven zonder…
Pindakaas! Ik heb het laatste halfjaar een serieuze verslaving opgelopen, het is echt ernstig. Chocolade is ook lekker, maar pindakaas beats alles. Op brood of op een rijstwafel. Heerlijk ♥

Als je de tag wilt overnemen, mag dat natuurlijk! 

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op FoodblogLau: 25 food vragen tag

  1. Hele leuke tag en leuk ingevuld 🙂

    Like

  2. Dewi zegt:

    Hi! Ik heb je genomineerd voor de Liebster Award, kijk op m’n blog voor meer info! xx

    Like

  3. Whitney zegt:

    Pindakaas light nog niet gezien. Let er denk ik niet op. Ik vind vis ook niet echt lekker en eet weinig vlees. Heb er zelfs over na gedacht om er mee te stoppen maar toen leerde ik mijn vriend kennen..

    Like

  4. xgraciously zegt:

    Leuke tag en mooie antwoorden! Ik drink ook helemaal geen koffie… Xx

    Like

Geef een reactie

