FoodblogLau recept: Vegetarisch pitabroodje na uitgaan

Uitgaan is niet alleen leuk, maar ook vermoeiend. Je kent vast wel die erge trek de ochtend erna of zelfs al wanneer je thuiskomt. Normaal eten is vaak lastig wanneer je de hele avond of zelfs dag uit bent en het schiet er dan ook vaak bij in. En dat terwijl je juist niet al die uren stilzit. Alcohol afbreken kost ook veel voedingstoffen en dit maakt de trek alleen nog maar erger. Tijd voor een stevige hap. 🙂

vegetarischpitabroodje

Laatst was het natuurlijk koningsdag en ik was ook de hele dag en avond in Alkmaar geweest. Als ik er zo op terug denk was het enige wat ik die dag na elf uur ’s ochtends heb gegeten was een italiaanse bol, een zak patat en een sultana. Wauw lekker gezond, maar goed. En dat terwijl we de hele dag hebben staan dansen. Ik was niet mega laat thuis, maar je kunt je je vast wel voorstellen dat ik de volgende ochtend trek had in iets meer dan een broodje kaas.

Ik weet niet of ik de enige ben die dat denkt, maar volgens mij is shoarma het typische voorbeeld. Dat is echt zoiets waar je zin in kan hebben als je echt trek hebt. Nu is dat wel een klein probleempje voor vegetariërs, dus ik heb maar een variant bedacht met falafel die er een klein beetje op lijkt.

vegetarischpitabroodje2

 

Het is simpel. Wat heb je nodig?
➳ twee pitabroodjes
➳ twee keer kaas beleg
➳ taco sauce (hot)
➳ half pakje falafel

En jij zou er eventueel ook tomaat bij doen voor de vitamines! Anders is een appel of sinaasappelsap ook prima voor ernaast.

Ook is het belangrijk om veel water te drinken nadat je thuis komt, maar ook de ochtend erna. Na veel beweging en misschien ook alcohol is dat zeker een goeie. Alcohol droogt uit omdat het afbreken ervan veel vocht verbruikt. Een tekort aan voedingstoffen en vocht zorgt voor het gevoel van een kater, dus bij deze. 😉

Nog een fijne vakantie, voor iedereen die dat heeft! ♥

xxx Lau

 

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op FoodblogLau recept: Vegetarisch pitabroodje na uitgaan

  1. Nathalie zegt:

    Ziet er lekker uit:)

    Liked by 1 persoon

  2. Ik ben ook vegetariër 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

