FoodblogLau recept: Quinoa met groenten

Soms worden die boterhammen tussen de middag ook een beetje saai en is een salade een leuker idee. Deze keer wilde ik quinoa proberen omdat ik daar al een paar keer van gehoord had en je kunt er veel mee combineren. Ik ga er samen met wat groente een soort ‘quinoa salade’ van maken. 🙂

quinoametgroente6

quinoametgroente5

Wat heb je nodig voor één persoon?
♣ 1/3 zak quinoa van zonnatura
♣ 1 tomaat
♣ Stuk kommer zo groot als één tomaat
♣ Halve paprika
♣ Peper en zout

quinoametgroente3

Wat ik heb gedaan is niet zo heel slim. Blijkbaar moest je de quinoa met verpakking en al koken. Ik heb het dus zonder verpakking gekookt. Daardoor verloor het de smaak een beetje. Het is in ieder geval de bedoeling dat je het alleen opwarmt, maar dat staat allemaal op de verpakking uitgelegd.

quinoametgroente4

Even de groente in kleine stukjes snijden en dan kun je die door de quinoa heen doen. Je kunt trouwens het sap van de tomaat prima weglaten. Zo wordt het minder waterig. Als laatste voeg je nog wat peper en zout naar smaak toe.

quinoametgroente2

Even roeren en de healty lunch is klaar. Je kunt er ook een pittig sausje doorheen doen. Dat lijkt mij wel iets voor de volgende keer. Quinoa schijnt trouwens heel gezond te zijn omdat het een soort van zaadjes zijn. Heel anders dan rijst, en daarnaast ook nog eens goed voor vegetariërs.

quinoametgroente1

Ik geef toe dat het er niet heel smakelijk uitziet, maar dat moet je maar niet op letten. 😉
Volgende keer ga ik de quinoa op de goede manier koken. Waarschijnlijk blijft de smaak dan beter zitten, dat lijkt me wel wat.

Wat is jou favoriete lunch? 

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op FoodblogLau recept: Quinoa met groenten

  1. Ziet er goed en lekker uit 🙂

    Like

  2. Nathalie zegt:

    ziet er lekker uit

    Like

  3. Sophie zegt:

    Nog nooit gegeten! Ben benieuwd hoe het smaakt!

    Like

Geef een reactie

