Bridget jones diary review

Vandaag ga ik vertellen wat ik van het boek ‘Bridget Jones Diary’ van Helen Fielding vond. Ik moest hem verplicht lezen voor Engels, iets waar ik eerst niet zo heel blij mee was. Meestal ben ik niet zo iemand die boeken voor school leest. De eerste keer dat ik dit boek had moeten lezen was ik dat ook gezakt voor de toets. Het is een handelingsdeel dus ik moet hem nu wel echt halen. 😉

bridgetjones1

Uiteindelijk heb ik dit boek toch met plezier gelezen, wat ik eerst helemaal niet verwacht had. Ik zag er eerlijk gezegd best wel tegenop om hem te gaan lezen.  Ik was namelijk bezig in Harry Potter 7, die ik eigenlijk wel graag zou willen uitlezen. Ik ben ook niet zo’n hele snelle lezer, zeg maar super langzaam, dus er ging nogal wat tijd in zitten.

bridgetjones2

Dit boek gaat over Bridget Jones. Het is geschreven in een dagboekvorm. Dagboeken vind ik altijd wel leuk om te lezen (ook om te schrijven by the way). Omdat het een dagboek is, is Bridget heel open een eerlijk. Bridget is een vrouw die vindt dat ze al oud aan het worden is, en het lukt haar maar niet om een vriend te krijgen. Ze wordt verliefd op een man die eigenlijk heel slecht voor haar blijkt te zijn. Er komen veel grappige en ook gênante gebeurtenissen voor, waar Bridget dan ook typisch op reageert.

bridgetjones3

In dit boek komen duidelijk veel situaties voor die veel meiden en vrouwen wel zullen herkennen. Alle ongemakken en awkward momenten die erbij horen. Het is een echt meiden boek. Het leest dan ook lekker snel, maar dat komt ook omdat er veel tussenregels en kopjes bij zitten.

bridgetjones4

Het taalgebruik was niet heel erg simpel. In het Engels was het prima te doen, maar er zaten genoeg woorden bij die in niet wist. Ook werden er veel afkortingen gebruikt, zoals v. in plaats van very. Het duurde even voordat ik wist wat alles betekende.

bridgetjones5

Al met al was het een leuk boek. Als je Engelse boeken leuk vindt om te lezen, moet je deze echt een keer proberen! De film schijnt trouwens ook leuk te zijn. Die ga ik voor de toets nog wel even kijken. 🙂

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Bridget jones diary review

  1. O help Bridget Jones :’) Haha, die boeken en films zijn niet aan mij besteed 😛 Je moet ervan houden! Succes met je toets! xoxo

    Like

  2. Hele leuke review en veel succes met je toets 🙂

    Like

  3. Ik hou zo van die film!

    Like

  4. De film en boeken zijn leuk!!! Ik ga binnenkort de Nederlandse versie eens lezen!

    Like

  5. Pingback: De vanger in het graan review | LifeblogLau

Geef een reactie

