Overload aan nerves!

Hoewel ik niet te veel probeer te stressen, mag ik voor sommige gevallen een uitzondering maken. Volgende week ga ik een paar dingen doen waar ik nu al een beetje de zenuwen voor heb. Pff ik moet het even van me afschrijven.

Oké, om te beginnen moet ik maandag middag een presentatie geven in het Duits. Ik ben niet een ster ik presenteren, dat geef ik eerlijk toe. Maar in het Duits, in m’n eentje, voor een overvolle klas. Help! Gelukkig gingen alle presentaties die ik dit jaar heb gehad tot nu toe goed. Eén daarvan was in het Engels. Daar mochten we geen briefje erbij houden en hier wel, dus dat scheelt. Misschien moet ik me maar bedenken dat iedereen zo’n presentatie houdt. Dat iedereen zenuwachtig is en dat niemand raar opkijkt als het een keer fout gaat.

Dan het tweede moment van stress. Woensdag. Woensdagavond ga ik samen met mijn zusje voor het eerst optreden met een muziekavond op school. Heel leuk en ik heb er echt zin in, maar creepy! Het oefenen ging al prima en we hebben al voor verschillende mensen gezongen, maar toch ben ik altijd bang dat het fout gaat. Er komen veel mensen kijken die ik ken en dat maakt het nog eens extra awkward, haha. Op zich is het nooit echt gigantisch fout gegaan, misschien dat ik mezelf daar een beetje mee kan geruststellen.

Weet je wat het is? Een vriendin van mij zei laatst heel wijs: ‘wanneer je je zenuwen gaat accepteren, wordt het meteen minder erg’. En dat is wel waar. Als je denk ‘o god ik mag niet zenuwachtig zijn anders wordt ik hysterisch’, dan gaat het zeker niet weg. Het beste is om ze er gewoon te laten zijn. Zenuwen zorgen er ook voor dat je beter presteert. Daar zijn ze voor. Ze hebben een voordeel. Jeej!

Waar krijg jij de zenuwen van?

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Overload aan nerves!

  1. marlynnn zegt:

    Oef, ik heb ook zo snel last van zenuwen!! Het is van de laatste jaren want had hier nooit last van. Ik ga vrijdag weer naar Nederland vliegen voor een weekendje Pasen thuis en daar ben ik al daaaagen zenuwachtig voor. Ik houd gewoon niet van vliegen en ga er ook nooit van houden 😔😔 succes met je presentatie en optreden xx

    Liked by 1 persoon

  2. Geniet van je optreden, ik weet zeker dat het leuk wordt ☺

    Liked by 1 persoon

  3. Zenuwen, wanneer heb ik ze niet… Maar ook met zenuwen kun je ergens van genieten! Dus doe dat vooral! En veel succes met je presentatie! Of heb je hem al gehad? xoxo

    Liked by 1 persoon

  4. moonandbear zegt:

    Ah wat rot zeg, ik wens je in ieder geval veel succes maar vooral veel plezier tijdens je optreden! Onthoudt altijd dat jij jouw best hebt gedaan en er zijn zat mensen die dat niet durven; optreden voor publiek, een presentatie houden in het Duits etc. Maar JIJ doet dat wel! Misschien met een beetje zenuwen, maar die zijn inderdaad meestal positief zolang je er maar niet gek van wordt hihi :). You can do it! Xx

    Like

  5. Wow presenteren in het Duits lijkt me ook eng hoor! Goed voorbereiden en dan lukt het vast wel 🙂 Ik was eerst ook best zenuwachtig voor presentaties maar door het vaak te doen, is dat een stuk minder geworden

    Like

  6. LifeWithKirsten zegt:

    Succes! Ik vind het ontzettend goed dat je het doet! Ik heb je ook genomineerd voor de Liebster Award, ik hoop dat dat je wat vertrouwen geeft 🙂 xx

    Like

  7. Whitney zegt:

    Spannend hoor! Ik vond het ook altijd vreselijk om te presenteren en helemaal in het Duits. Ik was een keer zo zenuwachtig dat ik het super goed ging en ik de hoogate cijfer van de klas heb gehaald. Dus zet hem op! Je kan het.

    Like

  8. Spannend allemaal, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen! Succes X

    Like

Geef een reactie

