Yves Rocher Nutrive Vegetal huidverzorging

Yves heeft huidverzorging voor verschillende huidtypes: nutrive, hydra, sebo en nog veel meer. Ik ben gegaan voor nutrive omdat deze voor de droge huid is. Deze heb ik een aantal maanden getest, om te kijken hoe het werkte en of het me beviel. Daar zal ik vandaag even iets over schrijven.

yvesrocherhuid

Dit zijn de drie dingen die ik had. Een melk, dagcrème en een nachtcrème. Hiermee kun je in principe je hele huid voor de dag mee doen. Ik vind het fijn om ook nog een serum te gebruiken, maar dat hoeft niet per se.

yvesrocherhuidmelk

Het belangrijkste is wel het essenextract. Ik ken het niet, maar dit schijnt vol goede voedende stoffen te zitten. De producten bevatten geen parabenen, kleurstof en minerale olie. Dat klinkt goed, vooral voor mensen met een gevoelige huid. Voor de rest zitten en vooral natuurlijke producten in. Ik vind dat bij gezichtscrèmes erg belangrijk. Als je huid slecht reageert is dat erg vervelend, vooral omdat je gezicht iets is waarvan je zeker niet wilt dat het onder de rode vlekken zit!

yvesrocherhuidmelk2

yvesrocherhuidmelk3

Reinigingsmelk
De geur van alle producten is hetzelfde. Het ruikt fris, een beetje als fruit, maar ergens heeft het ook wel iets weg van een crème geur. De melk verspreid je ’s ochtends en ’s avonds over je hele gezicht om er vervolgens weer af te wassen. Deze vind ik fijn om te gebruiken. Het maakt de huid zacht zonder een vet laagje achter te laten.

yvesrocherhuiddag2

yvesrocherhuiddag

Dagcrème
Natuurlijk is alleen melk niet genoeg. Deze dagcrème vult de melk prima aan en ik heb hierna nog maar weinig last van een droge huid. Zelfs in de winter! Een nadeel is dat er geen SPF in verwerkt is. In deze zomer is het dus noodzakelijk om er ook een zonnecrème erbij te doen. Dit vind ik altijd zo vies, want zonnecrème is nogal vet. Hmm beetje jammer.

yvesrocherhuidnacht2

yvesrocherhuidnacht

Nachtcrème
Met de nachtcrème had ik iets meer problemen. De textuur is zo ontzettend geconcentreerd dat hard is en moeilijk moeilijk om eruit te halen. Het lijk wel een blok nachtcrème waarvan je steeds kleine stukjes moet afhalen. Voordeel: omdat het zo geconcentreerd is doe je er wel lang mee, omdat er maar weinig van nodig is! Ook deze is lekker voedend en na een dikke laag op te hebben gedaan, was m’n huid ’s ochtends nog steeds zacht en helemaal niet trekkerig.

yvesrocherhuid2

Al met al was ik tevreden. Alleen de onhandigheid van de verpakking en de textuur zorgde ervoor dat ik toch weer ben overgestapt op mijn Nivea Sensitive. Sowieso vind ik tubes handiger en iets hygiënischer dan potjes. Voordelen vind ik dat er geen parabenen in zitten, het een lekkere geur heeft en erg voedend is. Een voldoende! 🙂

Nachtcrème: 12 euro
Dagcrème: 11 euro
Reinigingsmelk: 8 euro
Er is nu een actie van 50% korting op al deze producten.

Wat gebruik jij op je gezicht?

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Uiterlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Yves Rocher Nutrive Vegetal huidverzorging

  1. blogbyanouk zegt:

    Wat een leuk artikel meid, ga zo door, ik vind het altijd erg leuk om jouw artikelen te lezen.
    Ik heb zelf ook een blog: http://blogbyanouk.wordpress.com Liefs Anouk

    Liked by 1 persoon

  2. Sharon zegt:

    Die nachtcreme ziet er inderdaad heel hard uit! De rest lijkt me wel lekker. Ik gebruik ook liever tubes inderdaad vanwege de hygiëne 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Jolien Geurts zegt:

    Leuke productjes! Ik heb ze eigenlijk nog niet in de winkel zien liggen, maar ik zal er waarschijnlijk gewoon naast hebben gekeken. Die nachtcrème heeft niet de structuur die we gewoon zijn, maar zo lang het aan zijn werking voldoet is dat helemaal oké. Leuk artikel.

    Like

  4. ilse & Alma zegt:

    Ik heb de reinigingslotion gisteren binnen gekregen haha

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

