Alternatieve make up removers

Je wilt je ’s avonds gaan klaarmaken om te gaan slapen en, o help, de make up remover is op. Alwéér. En nu? Een uur lang schrobben met als gevolg grote zwarte vlekken rond je ogen, die ook nog is pijn doen, klinkt niet als een aantrekkelijk idee. Maar met make up op slapen en wakker worden met dichtgeplakte ogen is ook niet helemaal waar je zin in hebt. Een van deze alternatieve make up removers zal je vast wel in huis hebben. Super handig, en de meeste zijn ook nog eens puur natuur.

Zwitsal wasgel
Of het nu het badschuim of de wasgel is, dat maakt niet uit. Zwitsal maakt goed schoon en voorkomt prikkende oogjes. Ander douchegel zou ik je daarom niet aanraden. Deze prikken namelijk wél in de oogjes.. Dit babyzeepje droogt de huid ook niet uit, maar maakt het lekker zacht.

Vaseline
Zolang het maakt vet is, vliegt de make up eraf. Je kunt ook prima nivea gebruiken, alleen dan moet je wel voorzichtig zijn dat het niet in de ogen komt. Vaseline daarentegen is puur vet en niet schadelijk voor de ogen. Ik moet toegeven dat het iets moeilijker is om de Vaseline er vervolgens af te wassen. Er blijft altijd een klein laagje vet achter. Dit is vooral een goede tip voor al je last hebt van een droge huid rond de ogen.

Kokosolie
Hetzelfde geldt voor oliën. Ook deze werken allemaal goed om de make up los te krijgen. Het lijk mij alleen iets minder om met olijfolie je gezicht te poetsen, het is maar net wat je lekker vindt. Kokosolie ruikt fijn en voedt de drogere huid. Meestal als ik dit gebruik, doe ik het over m’n hele gezicht, om het er vervolgens af te halen. Kokosolie is zo leuk. Nog steeds vind ik het grappig dat het smelt wanneer je het op je handen doet.

Honing 
Dit is op zich een optie, alleen het is een geklieder, dat kan ik je wel zeggen. Je weet hoe dat gaat met honing. Het hing op gegeven moment in m’n haar.. Ook vind ik dat het niet heel geweldig werkt, in tegenstelling tot de andere drie. Maar ja, als je echt niks anders hebt.. En hee, het ruikt in ieder geval wel lekker zoet!

Vet en olie, een prima oplossing wanneer je make up remover op is, of als je het gewoon vergeten bent. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben. Sharing is caring. Geef het door! 🙂

Wat is jou favoriete (make up) hack? 

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Uiterlijk en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Alternatieve make up removers

  1. Wat een handige tips! 🙂

    Liked by 2 people

Geef een reactie

