Catrice Absolute Eye Colour Mono

Hii allemaal! Jullie herkennen deze doorzichtige oogschaduw doosjes van Catrice vast wel. Ze bestaan namelijk al een aantal jaar. Hoewel ik meestal niet zo weg ben van oogschaduw vind ik deze drie ‘Absolute Eye Colour Mono’ kleurtjes van Catrice het zeker waard om iets over te schrijven. Ik was toevallig op zoek naar een zwart oogschaduw om een lijntje mee boven m’n ogen te zetten. Dit is namelijk veel makkelijker dan met een eyeliner. Na wat op internet gezocht te hebben, kwam ik uit op deze zwarte. Uiteindelijk beviel hij me zo goed dat ik er ook meteen een donkerblauwe en een bruine van heb gekocht.

oogschaduwcatricestaan

oogschaduwcatricedoos

Vaak vind ik de verpakking van goedkopere merken er cheapy en niet mooi uitzien. Deze van Catrice daarentegen zien er goed uit en het is handig dat je de kleur duidelijk kunt zien, ook als de verpakking dicht is. Zoals je ziet zitten er al een aantal barsten in de oogschaduw en op het doosje. Dat komt omdat ik ze al een aantal keer heb laten vallen, oeps. Vooral de zwarte.

oogschaduwcatriceopen2

Ik gebruik deze drie kleuren eigenlijk alleen maar om een lijntje mee boven m’n ogen te zetten. Moet toegeven dat ze daar erg handig voor zijn. Met één kleur kun je namelijk niet echt een hele ‘ooglook’ maken. Alleen een klein lijntje boven de ogen maakt het altijd nét iets meer af. En dat voor maar 2,90 euro. 🙂

oogschaduwcatriceopen

oogschaduwcatriceblauw

800 Blues Almighty
Deze kleur is een beetje metallic, spijkerbroek blauw. Hij neigt een beetje naar het grijze. Hierdoor past het overal bij. Blauwe/grijze oogschaduw vind ik meestal van fancy staan bij blauwe ogen, dus vandaar deze.

oogschaduwcatricebruin

080 Go, Charlie Brown!
De bruine kleur zorgt er op de een of andere manier voor dat je ogen net iets groter lijken. Een lekker natuurlijk kleurtje, zonder glitter en gewoon mat. Ideaal voor als je wel iets meer make up wilt doen, maar niet meteen te veel.

oogschaduwcatricezwart

140 The Captain Of The Black Pearl
Het verbaast me hoe ontzettend veel kleur hier vanaf komt. Vergeleken met de andere twee zit er zo veel pigment in. I love it! Heel gemakkelijk om hiermee met zo’n dun kwastje eyeliner op tedoen. Er zit ook een lichte glitter doorheen. Maar dat zie je niet, gelukkig.

oogschaduwcatricehand

Kijk, hier kun je het ook al goed zien. De bruine is iets waziger, de blauwe maakt al een mooie lijn en de zwarte is helemaal strak. Heel apart dat dat zo verschilt. Hierdoor is de bruine wel iets moeilijker om op te doen; je moet het een paar keer herhalen. Maar toch gaat het prima. Ik ben erg tevreden met deze drie kleurtjes. Jeej! En dat voor zo’n lage prijs. Helemaal top. 🙂

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Uiterlijk en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Catrice Absolute Eye Colour Mono

  1. justaquotelover zegt:

    Ik blijf bij de eyeliner van Catrice lijntje, wattenstaafje er langs en klaar 😉 Zou eigenlijk niet weten hoe ik een lijntje met oogschaduw moet zetten en blijft hij dan de hele dag zitten? Fijne review! Zelf vind ik die blauwe metalic kleur erg mooi! xoxo

    Liked by 1 persoon

    • Lifebloglau zegt:

      Met zo’n schuin klein penseelkwastje gaat het goed. Het blijft op zich redelijk zitten alleen ik denk dat eyeliner langer blijft zitten, alleen ik ben er zo dramatisch slecht om dat op te doen! Respect als je dat kan, haha. Dankje ♥

      Liked by 1 persoon

      • justaquotelover zegt:

        O zo’n kwastje, daar had ik nog niet eens aan gedacht haha. Denk ook dat het aan de vorm van je ogen licht hoe makkelijk dat gaat 🙂 Ik ga het toch een keertje uitproberen denk ik 😉 xoxo

        Liked by 1 persoon

  2. De zwarte is onwijs handig voor de smokey eyes! Binnenkort heb ik een feestje waar dat gaaf voor is. Jij raad hem aan? Liefs Xx Lilian

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

