FoodblogLau: Tea time

Zoals jullie misschien al weten, ben ik echt gek op thee. I love tea ♥ Het is gewoon zo lekker warm wanneer je ’s avonds op de bank ploft terwijl gtst aan staat. Het is ook zo fijn warm voor je handen, mmm. Thee kun je ook eindeloos drinken zonder dat het iets uitmaakt. Ik vind het ook altijd leuk om wat af te wisselen met theesoorten. Het ligt maar net aan mijn stemming of de situatie wat voor theesmaakje ik kies, al heb ik wel een duidelijke favoriet. Dat zal je zo wel zien! Hoewel ik heel erg van thee hou, vind ik sommige smaken echt niet te drinken, bijvoorbeeld sterrenmunt oeff (sorry als je er wel van houdt, haha). Maar oké, inmiddels heb ik wel mijn favorieten ontdekt die ik graag met jullie wil delen. Dus hier komt ie dan. 🙂

theeblog groen

Groene thee
Eigenlijk neem ik het liefst groene thee. Ja dat is mijn absolute favoriet. Dit is vooral om de natuurlijke en niet-overheersende smaak. Ik heb wel eens gehoord dat je van groene (en ook witte) thee geen aanslag op je tanden krijgt, in tegenstelling tot alle andere soorten thee. Jeej! Lang leve de witte tanden. Op zich vind ik dit best belangrijk. Nu kun je nog eindelozer thee drinken zonder dat het iets uitmaakt, jeej! Maar weet je wat ik niet begrijp? Dat ze deze niet bij de c1000 hebben. Gek hè? Het de meest standaard thee ooit. Ze hebben hem alleen met allemaal gekke variaties, maar de pure groene thee blijft het lekkerst.

theeblog kaneel

Rooibos met kaneel
Laatst kreeg ik door iemand thee aangeboden en uit alle haast koos ik maar deze. Doen jullie dat ook altijd? Heel snel maar wat kiezen omdat het anders zo awkward is om er heel lang over na te gaan denken. In ieder geval, deze had ik dus gekozen en blijkbaar zat er kaneel doorheen. Jum! Ik hou van kaneel. De dag erna heb ik hem zelf ook maar in huis gehaald, want damn it’s so good. Dit is zo’n typische warme winterthee. Perfect voor als het koud is.

theebloggroencitrus

Groen citrus
Dit is een groene thee met citrus erdoorheen. Volgens mij zijn de ‘citrus soorten’ grapefruit, citroen en limoen. Eerlijk gezegd proef je vooral de grapefruit, iets waar ik gek op ben in iets drinken. Door de groene thee is de citrus ook niet té overheersend. Echt heel lekker. De enige keren dat ik deze gehad heb was toen we uit eten gingen. Helaas ben ik hem bij de C1000 nog niet tegengekomen.. Binnenkort dan maar even kijken of ze hem ergens anders hebben. Hebben jullie deze ooit ergens gezien? Let me know. 🙂

theeblog wit

Witte thee
Over witte thee heb ik al heel veel geschreven in een blogpost: Witte thee , dus daar hoef ik niet veel meer over te vertellen. Neem een kijkje al je er wat meer over wilt weten. Witte thee is namelijk nog niet zo heel bekend, helaas, want het is namelijk wel heel gezond en lekker! Grappig om dat bericht terug te lezen trouwens. Ik weet nog wel dat het leuk was om foto’s te maken (in ze zomer ♥) en hierover te schrijven. 🙂

theeblogzwartebes

Zwarte bes
Dit is eigenlijk een thee die ik nog niet geproefd heb, maar welke me wel erg lekker lijkt. Ook deze hadden ze niet bij de c1000. Die c1000 heeft ook niks qua thee hè, haha, het valt me een beetje tegen hoor! Maar in ieder geval, dit soort thee lijkt me wel wat om een keer te proberen. Mijn buurvrouw maakte vroeger namelijk altijd zwarte bessensap, waar wij  helemaal gek op waren. Stiekem hoop ik dat dit hier een beetje naar smaakt. Ik denk dan wel dat er een beetje suiker doorheen moet, wat ik eigenlijk nooit doe. Want ik weet niet of je ooit een zwarte bes geproefd (dat moet je een keer doen voor de grap) maar o wat is dat vies. Heel erg bitter is het.

Ben ik de enige die nu zin in thee heeft?

Wat is jou lievelingssoort thee? Ik ben heel benieuwd. En hoe zit het bij jou met suiker of zoetjes? 🙂

Liefs Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op FoodblogLau: Tea time

  1. Dina zegt:

    Lekker! Ik ben ook gek op thee, ik drink eigenlijk de hele dag niets anders dan thee of water.

    Liked by 1 persoon

  2. moonandbear zegt:

    Oeh heerlijk! Mijn favoriet is mint thee, geeft altijd zo’n fris gevoel 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. Whitney zegt:

    I love tea! Het liefst verse munt thee of groene thee 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Oeii die rooibos met kaneel lijkt me erg lekker!!! Ik hou van herfst thee

    Liked by 1 persoon

  5. annavanrumpt zegt:

    Mijn lievelings is ‘Marokko mint’ 💕

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

