Vreemde taal leren of bijhouden

Heb je je eindexamen Frans achter de rug, maar wil je niet alles weer vergeten? Ben je (vaak) in een land waar je de taal nog niet goed van kent? Of wil je gewoon je Engels skills wat verbeteren? Hier zijn een paar tips om een onbekende taal te leren. Voor de meeste tips is het wel handig om wel al iets van de taal te weten, anders gaat het wel heel moeilijk worden! Ik hoop dat je er wat aan hebt. 🙂

vreemde taal

Duolingo
Ik heb al eerder over deze app geschreven, maar hij is ook awesome. Duolingo is een app die je kunt downloaden op je telefoon of tablet. Deze app ziet er schattig uit met een leuk design. Je begint op een laag niveau, dus zelfs als je nog niks van de taal weet zou je hiermee een heel eind kunnen komen. Eén zo’n taal heeft ontzettend veel onderwerpen die je stuk voor stuk behandelt. Als je hier dus klaar mee bent, kun je je al aardig verstaanbaar maken. Awesome! Je spaart terwijl je bezig bent voor lingots. Deze kun je weer uitgeven in de ‘shop’. Hiermee kun je bijvoorbeeld een verandering in het uiterlijk van de app (maar ik snap dit niet helemaal, sorry, haha) en voor extra oefeningen zoals spreekwoorden en flirtskills kopen. Vanuit het Nederlands kun je alleen Engels leren. Vanuit het Engels kun je Spaans, Frans, Duits, Italiaans, Portugees, Nederlands, Iers en Deens leren. Ik doe soms Engels-Frans en dat is eigenlijk best wel leuk!

Films
Kijk een hoop films in die taal. Eerst kan dat natuurlijk met Nederlandse ondertiteling, maar deze kun je naarmate je beter wordt uitzetten. Je kunt ook een film eerst in het Nederlands kijken en daarna in de taal die je wilt leren. Dan weet je al een beetje wat er gezegd gaat worden en dan volg je het beter.

Youtube
Op YouTube heb je oneindig veel filmpjes waarin een specifieke taal wordt uitgelegd. Bijvoorbeeld grammatica. Dat is natuurlijk wel een beetje boring. Daarom kijk ik soms om Frans bij te houden Petit Nicolas, zo schattig!. Check dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=XpbDpMVVwOk Dit heeft mijn Frans lerares een keer laten zien en het is stiekem best wel leuk om te kijken, ook al is het heel kinderachtig. Hoe vaker je het kijkt, hoe beter je het kan verstaan. Ik denk dat je dit in andere talen ook wel hebt. Je hebt bijvoorbeeld ook beautyyoutubers in het Duits. ‘Was ist in meiner tasche?’ Lachen!

Boeken
Dit is dan nog wel een stapje verder, maar je leert er heel veel van: Boeken lezen. Naast dat het natuurlijk leuk om te doen is, leer je er ook veel van. De opbouw van zinnen en het toepassen van grammatica bijvoorbeeld. Ook gaat het minder snel dan een film. Het nadeel vergeleken met een film is wel dat je er geen beeld bij hebt, waardoor je snel het spoor kwijt kunt raken. Daarom zou ik eerst met makkelijke boeken beginnen. Of je kunt starten met een boek die je al in het Nederlands gelezen hebt. Ik ga bijvoorbeeld nadat ik de Harry Potter serie in het Nederlands heb uitgelezen, beginnen met de serie in het Engels. Super leuk! Ik ben echt die hard fan ♥

Woordenboek
Dit is wel echt het allersaaiste wat je kan doen, maar ik heb gehoord dat het werkt. Het hele woordenboek doorlezen. Maar ik denk dat dit wel een beetje killing is hoor. Geen aanrader, haha.

Dit waren een paar tips. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben. Welke taal zou jij willen leren?

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Vreemde taal leren of bijhouden

  1. chezbo zegt:

    Ik ga volgend jaar hoogstwaarschijnlijk naar Kopenhagen voor een jaartje studie, dus ik zou Deens wel heel graag willen leren! 🙂

    Liked by 1 persoon

  2. moonandbear zegt:

    Die app klinkt wel erg handig, ik heb hem gelijk gedownload! Voor mijn studie leer ik nu Engels, Frans en Spaans en ik ga in 2016 met geluk een halfjaar naar Japan 😀

    Liked by 2 people

  3. simplylovelyworld zegt:

    Ik zou beter engels willen leren!

    Liked by 1 persoon

  4. Liliane zegt:

    Goede tips! Ik ben al een tijdje bezig met Italiaans en gebruik Duolingo om mijn kennis up to date te houden. Verder kijk ik ook Italiaanse films en ga ik er op vakantie, maar dat is vooral omdat ik het leuk vind, niet per se vanwege de taal 😉

    Liked by 1 persoon

  5. Dina zegt:

    Goede tips zeg! Duolingo gebruik ik altijd vlak voordat ik op vakantie ga (even kijken hoe alles ook alweer zit met de taal).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

