Huiskamer christmasy maken

Dag dag Sinterklaas.. Het was leuk en ik ga die oude vent missen. Maar wat nog veel leuker is, is dat we de dag erna meteen al helemaal in de kerststemming waren. Mijn blog zal de komende maand voor een groot deel in het teken staan van kerst en feestdagen! Wat ben ik er gek op. We zijn zaterdag meteen al een kerstboom gaan halen. Na de dag ervoor al het nodige voor school gedaan te hebben, hadden we de hele dag de tijd om ons huis te versieren en even van het weekend te genieten.

kersthuiskamermuizen

kersthuiskamerboom

Om twee uur ’s middags stapten we in de auto onderweg naar het tuincentrum. Eenmaal daar aangekomen stond er al bij de ingang een gigantische kerstman en een oliebollenkraam. Alles was al helemaal in de kerstsfeer, gezellig! Eerst zochten we een kerstboom uit met een mooie vorm en hoogte, wat bijzonder snel ging eigenlijk. Daarna leuke kerstspulletjes spotten en wat meenemen natuurlijk, jippie.

kersthuiskamerballen

kersthuiskamerkrib

Er was op gegeven moment een ruimte die helemaal propvol stond met kerstballen, versieringen, voorbeeldkerstbomen en nog veel meer. Het zag er mooi uit. Al die glittertjes en kleuren, heerlijk. Sommige dingen waren wel heel over de top. Zoals levensgrote ijsberen en kerstmannen. Wie koopt dat nou? Stiekem lijkt het me wel wat, haha. Van die kleine stalletjes vind ik ook altijd zo cute. Op de achtergrond zie je een hele soort van stad in het miniatuur. Met kleine kerstboompjes en huisjes.

kersthuiskamerkerstboom

Het meeste wat bij ons in de kerstboom kwam te hangen hadden we al in huis, behalve de enorme strik dan boven in de top zit. Ja je ziet het goed, onze kerstboom is een grote glitter en glamour bomb. We hangen hem altijd helemaal vol, hoe kitsch het ook mag zijn. Hij staat er maar een maand, en als je het doet, dan moet je het ook goed doen! Hij mag er zijn, lekker vrolijk, daar hou ik nou van.

kersthuiskamerknuffels

Deze twee schattige popjes had ik voor m’n moeder gekocht toen ik in Utrecht was. Het zijn een kerstman en een sneeuwpop. Ze hebben allebei hele lange armen en benen, waardoor ze er wel grappig uitzien. Hier in de boekenkast zullen ze de komende maand zitten, naast de kaneel Primark kaars (die iets te vaak op m’n blog voorkomt, oeps).

kersthuiskamerpoppen

Deze twee popjes hebben we van onze vroegere buurvrouw gekregen. Ze hebben van die vering in hun benen waardoor ze kunnen bewegen als je ze een duwtje geeft. Omdat we onze buurvrouw nog altijd missen, krijgen deze twee altijd een ereplaats in onze kamer, naast het feit dat ze er natuurlijk lekker christmasy en schattig uitzien. We hebben trouwens ook een bijpassende kerstman, die er ook ongeveer zo uitziet.

kersthuiskamerrendier

Dit ding is echt al een eeuwigheid oud. En dit rendier zit ook altijd bij de piano. Typisch zo’n gekke traditie waar je niet meer vanaf komt.

Hebben jullie al een kerstboom? Of zijn jullie nog in de sinterklaasstemming?

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Huiskamer christmasy maken

  1. Nathalie zegt:

    Super leuk al die foto’s! Ik vind de kerst zelf altijd zoo leuk!!!

    Like

  2. annavanrumpt zegt:

    Gave en mooie foto’s! Ik heb m’n slaapkamer al in kerststemming! Ik wilde er ook nog een post van maken😊 x Anna

    Like

  3. julia zegt:

    wat een leuk artikel, ik heb je blog net ontdekt en het viel me gelijk op dat je echt een supermooie header hebt 😉 Sorry dat moest ik gewoon ff zeggen! haha ik kijk uit naar je volgende artikel!

    xx julia
    Creativenails4fun

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

