Naar de intocht in Gouda ♥

Woehoe! de gezelligste tijd van het jaar begint er weer aan te komen. Weet je nog dat we in de zomer in de ontzettend hete zon zaten terwijl we uitkeken naar de gezellige winterfeestdagen. Daar zijn ze! Ik mag dan wel al zestien jaar oud zijn, maar stiekem vind ik Sinterklaas nog steeds heel erg leuk. Ik kijk sinds dinsdag standaard elke avond het Sinterklaasjournaal en dan moet ook iedereen stil zijn. Ik vind het gewoon zo’n gezellig sfeertje hebben. Vooral omdat het me doet denken aan vroeger, waar ik hele goeie herinneringen aan heb. Alle blije kinderen en mensen die gek doen maakt het gewoon een vrolijk feest. Niet te vergeten de lichtjes, pepernoten, zwarte pietjes en het feit dat ik mijn schoen nog één keer in de week mag zetten. Jaja.

Omdat de intocht van tv dit jaar in Gouda is, hebben we besloten om er heen te gaan. Gouda ligt dicht bij waar wij wonen, dus dat kon prima. Ik heb ondertussen ook foto’s gemaakt (kon het niet laten.) Dus neem een kijkje in mijn dag 🙂 De foto’s zijn trouwens niet van goede kwaliteit. Ik heb ze namelijk met mijn iPhone gemaakt in plaats van met de camera omdat het regende..

Sinterklaaspubliek

We hadden de dag van tevoren afgesproken dat we om half twaalf zouden gaan. De volgende ochtend werd ik toevallig precies een half uur van tevoren wakken gemaakt. Fijn dat niemand me even wakker gemaakt had.. In een half uur heb ik dus in up-tempo aangekleed en klaargemaakt. Het was niet nodig om daar moeite voor te doen, want het zag ernaar uit dat het ging regenen. Om half twaalf stapten we dan ook in de auto. Ik ging trouwens samen met m’n moeder, zusje en beste vriendin. We kwamen precies op tijd bij het station aan. Daar hou ik nou zo van! Meteen van het station door kunnen lopen naar de trein, zonder te hoeven wachten.

Sinterklaasscherm

Eenmaal aangekomen in Gouda konden we meteen doorlopen naar het stadhuis waar hij uiteindelijk zou komen te staan. Hier hing een groot scherm waarop je het Sinterklaasjournaal op kon volgen. We hadden al bedacht dat we niet bij de aankomst van de boot zouden kijken, omdat het daar waarschijnlijk toch gigantisch druk zou zijn. Dat klopte ook dus gelukkig konden we meekijken op dat scherm. Ondanks dat we even moesten wachten, was de sfeer gezellig. Met z’n allen tv kijken (in de regen dan wel) terwijl we wachtten tot dat de Sint bij het stadhuis aan zou komen. Ze hadden het daar heel cute versierd. Overal hingen cadeautjes en jute zakken, lichtjes, versieringen. Ook hoorde je Sinterklaasliedjes en zag je blije kindjes.

Sinterklaasboom

Toen Sinterklaas uiteindelijk (dit duurde heel lang, had waarschijnlijk met rellen die dichtbij waren te maken) aan op het podium van het stadhuis. Hij vertelde dat iedereen z’n schoen mocht zetten. Jippie, haha! Eigenlijk duurde dat best wel kort, wat waarschijnlijk ook door die rellen kwam, waar je als publiek eigenlijk niet veel van merkte, dit hoorde ik achteraf pas. Iedereen was verkleumd van de kou ondertussen, dus ik vond het niet heel erg dat het zo kort duurde. We liepen weer door de straten, die vol stonden met mensen en pieten, terug naar het station. We konden het niet laten om nog even een oliebol te houden en om een kijkje te nemen bij de Rituals. Daarna stapten we weer terug in de trein naar huis.

Sinterklaassint

Toen ik thuis kwam ben ik trouwens meteen onder de douche gesprint. Mijn god wat was het koud. Nu heb ik het weer lekker warm en zit ik dit berichtje te typen. Het is leuk om zo’n dag te beschrijven en te delen. Zo vergeet je het toch nooit meer en kan je het later opzoeken. Okee het is een kinderfeest, maar stiekem vind ik het toch wel boss ass dat we de Sinterklaas van tv gezien hebben, en niet de enge Sinterklaas uit ons dorp.

Ben jij naar de intocht geweest? En heb je nog iets gemerkt van rellen? Die schenen er dus wel te zijn in Gouda, waar ik niks van gemerkt heb. Gelukkig 🙂

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Naar de intocht in Gouda ♥

  1. cuteminute zegt:

    Klinkt als een hele leuke dag!

    Like

Geef een reactie

