FoodblogLau recept: (Vegetarische) hamburger

Hiii! Toen ik besloot om vegetariër te worden, was er één ding waar ik toch wel van baalde: geen hamburgers! Ik vond hamburgers altijd heel lekker. Wat ik toen niet wist is dat ze bij de supermarkt ook vegetarische hamburgers verkopen, die nog eng veel op hamburgers lijken ook. Nu kan is dus gewoon mijn lieveling homemade hamburger blijven maken. Dit recept is heel simpel, iedereen kan het en je heb er ook weinig ingrediënten voor nodig. Natuurlijk kon je de vegetarische hamburger ook vervangen door een echte hamburger als je dat liever hebt. Vandaag deel ik het met jullie, dus kijk mee!

hamburgersklaar

Ingrediënten voor drie broodjes:

✿ Bruine of witte bolletjes
✿ Vegetarische hamburger van Vivera
✿ Kaas
✿ IJsbergsla
✿ Komkommer
✿ Tomaat
✿ Zout

hamburgersgroenten

Snij één of twee tomaten in kleine schijven, die je daarna ook weer doormidden kunt snijden. Neem een stuk komkommer (ongeveer 1/3 van een komkommer). De ijsbergsla kun je voorgesneden in een zakje kopen. Hiervan gebruik je ongeveer de helft. Misschien is dit een beetje veel, maarja beter te veel dan te weinig! Het ligt er ook aan welke hoeveelheid jij genoeg vind om op je broodje te doen. De rest kun je trouwens ook achteraf los opeten 🙂

hamburgerskaas

Voor de kaas kun je voorgesneden plakken gebruiken. Wij kopen altijd een groot stuk kaas, waar we vervolgens een week mee doen. Hiervan heb ik een aantal plakken afgesneden. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit, welk soort je kiest. Ik kan je wel aanraden om meerdere lagen kaas op je broodje te doen. De hamburger en de groenten zijn namelijk anders nogal overheersend.

hamburgersbroodjes

Voor de broodjes heb je alleen een zak witte/bruine bolletjes nodig. Ik ben gegaan voor de bruine, omdat ik die net iets lekkerder vindt.

hamburgershamburger

Dan bak je de vegetarische hamburger met een beetje olie of boter (ik had net iets te veel zoals je kunt zien), voor ongeveer 3 minuten in een pan totdat die opgewarmd is.

hamburgersingredienten

Dan is het tijd op je broodje te gaan samenstellen. Dit is alles wat ik op één hamburger doe. Zoals je ziet ben ik hier de sla vergeten, die heb ik er achteraf nog opgedaan. Ik doe altijd eerst kaas, dan de hamburger en daarna de groenten. Op de hamburger doe ik trouwens ook meestal nog een beetje zout, zodat ie wat meer smaak heeft.

hamburgersklaar

Tadaaa dit was het alweer. Het is heel simpel en snel om te maken. Je kunt trouwens het bolletje ook vervangen door een shoarmabroodje. Dat is ook lekker! Of je kunt de groenten weglaten, dan is het een echte cheeseburger.

Lijkt het je wat?

xxx Lau

 

 

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op FoodblogLau recept: (Vegetarische) hamburger

Geef een reactie

