Happy life van Mascha

Hiii! Een tijdje terug met mijn verjaardag heb ik het boek ‘happy life‘ van m’n zusje gekregen. Nu het vakantie is heb ik eindelijk de tijd gehad om hem te lezen en ik zal vertellen wat ik er van vond.

Mascha
Ik volg Mascha denk ik al een jaartje op YouTube en lees haar blogs regelmatig. Sinds kort vlogt ze vooral. Hier heb ik niet alles van gezien omdat er zoveel van online komen, dat ik het niet meer allemaal bij kan houden. Maar nog steeds vind ik het leuk om soms te kijken 🙂

maschaboek

Uiterlijk
Ik vind het uiterlijk van het boek heel mooi. Op de foto op de voorkant lacht ze vriendelijk en in het boek komen ook veel foto’s voor uit haar leven. Ik vind het grappig om die foto’s te herkennen, omdat ik ook de vlog heb gezien waarin ze die foto’s maakten. Hele mooie foto’s met onder andere haar vriend (gewaagd! Stel dat het uitgaat) De roze letters op de achterkant en tussen de hoofdstukken door vind ik leuk, I love pink. Het qua uiterlijk best wel apart, wat het naar mijn mening ook leuk maakt. Bijvoorbeeld die foto’s tussendoor, maar ook de tips-lijstjes die een soort van ‘in het boek geplakt zijn’. De hoofdstukken zijn kort, waardoor het lekker overzichtelijk is en ook afwisselend. Ze gaat dus niet te lang door over een onderwerp maar het wisselt steeds af tussen ‘liefde’ en ‘school’ maar ook psychologische dingen. Het boek leest echt als een trein. Ik weet niet waardoor het komt, maar ik had hem binnen drie dagen uit. Nouja het komt waarschijnlijk door de foto’s, open plekken, tussenregels en het best wel grote lettertype. Helemaal niks mis mee. Het is gelukkig niet zo’n boek waar onmogelijk doorheen te komen is!

maschaboeka

Inhoud
Het is grappig om verhalen en namen van bijvoorbeeld vrienden waarover ze schrijft te herkennen, alleen gaat ze overal nu dieper op in. Door bijvoorbeeld haat ‘draw my life‘ filmpje wist ik al veel over haar leven, en als je dat dan nog een keer leest heb je echt het gevoel alsof je haar persoonlijk kent.

De tips bij elk hoofdstuk zijn zeker handig. Ik heb wel het gevoel dat ik er wat aan gehad heb. Het zijn tips die je door je leven heen kan gebruiken. Soms lijken ze ook op life-hacks, waar ik echt van hou. Verder is het boek niet te zwaar, maar juist positief. Mascha vertelt hoe je het beste met (soms moeilijke) situaties om kan gaan en hoe je die situaties dan weer om kan zetten in iets positiefs.

mascha

Meer ga ik er niet over zeggen, je moet hem zelf maar lezen 🙂 ik vind het zeker een aanrader. Misschien dat als je mascha niet kent, dat het dan iets minder leuk om te lezen is. Als je haar wel kent is het juist leuk om te lezen, omdat je haar hierdoor nog beter leert kennen én je leert er zelf ook nog wijze lessen van!

Heb jij ‘happy life’ al gelezen? En wat vond je ervan?

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

