De miskoop pijn verzachten

Haat jij het ook altijd zo als je een miskoop gedaan hebt? Ik in ieder geval wel. Laatst weer.. Deze keer was het gelukkig niet zo erg. Ik had namelijk een thermo panty bij de action gekocht. Er lagen alleen maar kindermaten, dus ik had de grootste die in kon vinden al gepakt. Kijk, ik ben niet heel groot of breed dus het zou in principe moeten passen. Nou hell no! Die bleken dus veel te klein te zijn. En dat terwijl ik ’s nachts sterf van de kou en dus echt die panty nodig heb (valt wel mee hoor, haha.) Maarja dat was wel een domper. Gelukkig waren ze maar 2,50 per stuk en de volgende keer kan ik als het goed is ook gewoon ze bij de volwassene maten vinden, maar toch, het doet stiekem wel een beetje pijn.

money

Dat was natuurlijk niet de eerste keer dat ik een miskoop heb gedaan. Zo heb ik bijvoorbeeld een parfum die uiteindelijk totaal niet bij mij past en een superleuk t-shirt met lange mauwen, die uiteindelijk toch net iets te awkward-groot was.

Eerst zal ik even vertellen hoe ik altijd probeer om zoveel mogelijk miskopen te voorkomen. Eigenlijk zou je bij elk ding dat je koop moeten denken ‘ga ik dit écht aandoen/gebruiken?’ ‘Heb ik niet al iets soortgelijks?’ ‘Ga ik dit meer dan één keer gebruiken?’ En we kennen allemaal ook de ‘help ik ben desperate want ik heb nog niks gevonden dus ik koop dit maar’ aankopen. Die zou je eigenlijk moeten laten liggen. Het is naar als je niks kan vinden, ik weet het, maar dit soort aankopen zijn meestal toch niet hetgeen wat je eigenlijk zou willen.
Online aankopen doen heeft een groot voordeel en een groot nadeel. Het voordeel is dat je precies kan zoeken wat je wil. Je hebt zo veel meer mogelijkheden en switchen tussen winkels gaat online veel sneller. Het aanbod is online dus veel groter. Het nadeel is dat je het op internet niet kan bekijken en passen. Alle keren dat ik iets besteld heb, was het de verkeerde maat of zag het er gewoon niet uit wanneer ik het aanhad. Dat is een nadeel. Stiekem vind ik het wachten op m’n aankoop ook wel lastig, haha. Maar als je je maten dus niet precies weet, zou ik het niet aanraden om op internet te kopen. Dat scheelt veel frustraties.

Euro baybii👌

Toch gaat het bij mij ook wel een fout. Waar o waar is het bonnetje? Nou ja die is er in mijn geval meestal niet meer. Wat doe ik dan? Neem de drie voorbeelden. De thermolegging, de parfum en het t-shirt. De thermolegging geef ik aan mijn zusje omdat zij net iets kleiner dan ik is. Misschien vindt zij het ook niet erg dat ie te kort is. In ieder geval, ze mag hem hebben. De parfum staat in m’n parfum collectie omdat ie wel een leuk uiterlijk heeft. Zo geniet ik er toch nog een beetje van, dat kan ook goed zijn. Het t-shirt heb ik aan m’n grote zus gegeven. Zij paste hem wel en het staat haar geweldig. Dus: je aankoop aan iemand geven die het wel leuk vind is een goed idee. Het voelt ook goed om iets ‘voor een ander te kopen’. En als hetgeen wat je gekocht hebt nou echt zo afstotelijk is dat niemand uit je omgeving het wil hebben kun je het ook doneren, of naar de kringloop brengen. Wie weet is er iemand die het wil? Of je kunt het gebruiken voor iets kunstzinnigs! Een DIY? Kan dat wat gekocht hebt ook een ander functie hebben? Gebruik het daarvoor! En anders laat je het toch lekker in een hoekje van je kast liggen. Wie weet wat je er ooit mee gaat doen? Hoe meer miskopen je ooit hebt gehad, hoe minder je er in de toekomst zult hebben. Want je hebt er van geleerd, toch?

Wat is jou ergste miskoop ooit? Wat heb je ermee gedaan?

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op De miskoop pijn verzachten

  1. felizworld zegt:

    Ik heb altijd enorm veel miskopen, ik wil dingen namelijk gewoon hebben haha, niet eens om te gebruiken. Ik probeer er aan te werken 😀 ! Leuke blog.

    Like

Geef een reactie

