FoodblogLau: Top 5 favoriete vleesvervangers van vivera

Hiii! In mijn ‘vegetariër zijn‘ van een tijdje geleden heb ik al een aantal dingen geschreven over vleesvervangers en wat voor soorten er allemaal zijn, en vandaag zal ik jullie mijn top 5 favoriete vleesvervangers laten zien. Deze zijn allemaal van vivera, omdat ik de producten van dit merk gewoon heel goed en lekker vind. Ik hou net iets meer van Vivera dan van andere merken, maar die zijn trouwens ook prima!

peace love vegan with flower copy

 

Groenteschijf
Dit is wel mijn all time favorite en deze neem ik dan ook het vaakst. Wat ik leuk aan deze vind is dat er echte stukken groente in zitten, waarom het minder ‘nep’ overkomt. Er zitten bijvoorbeeld hele erwten, mais, stukken paprika, wortel en sperzieboon in die je ook goed van elkaar kan onderscheiden. Volgens mij is de rest opgevuld met soja, scharrelkipeiwit en nog veel meer plantaardige dingen 🙂 Verder is hij natuurlijk ook heel lekker! Zeker niet taai (wat mensen vaak denken), maar best wel gekruid.

Vivera Groenteschijf

Javaanse schijf
Deze is misschien wat overweldigend, omdat hij wat pittiger is dan de rest, maar o mijn god wat is die lekker. Hij is namelijk best wel sterk gekruid en past ook niet overal bij. Niet dat dat mij meestal wat uitmaakt,  maar soms passen smaken echt niet bij elkaar. Ik hou meestal wel van sterk gekruid, en daarom vind ik deze ook super lekker! Hij is gepaneerd en daarom doet ie me wel een beetje denken aan schnitzel, waar ik vroeger altijd wel weg van was. Ook deze is gemaakt op basis van soja, eiwit, tarwe en specerijen. Ik kom ook echt nergens onbekende intredienten, alleen maar natuurlijke dingen, dat is best wel grappig. Op de site van vivera staan allemaal recepten die je bij elk product kan maken. Super handig. Bij deze hoort een recept waarbij je dit eet in combinatie met een pitabroodje. Damn dat lijkt me lekker!

Vivera Javaanse Schijven

Hamburger
Jumjum, deze komt zeker wel heel dicht in de buurt van de smaak van een hamburger. Nog een beetje zout erbij en het proef net als een echte hamburger. Deze kan je ook op een broodje doen met sla en kaas. Hoppa je eigen vegetarische hamburger! Misschien dat ik daar nog een keer een receptje over schrijf 🙂 Deze is voornamelijk gemaakt van soja, tarwe- en scharreleiwit en aardappelzetmeel. Er is trouwens nog een voordeel aan vleesvervangers. Ze zijn namelijk qua vet enzo ook gezonder dan echt vlees. Neem bijvoorbeeld deze hamburger vs een echte hamburger. Per honderd 100 gram bevat dit 190 calorieën, 7.2 gram vet en geen cholesterol vs 272 caloriën, 20 gram vet en 60 miligram cholesterol. Er zit in de vleesvervanger wel iets meer suiker en koolhydraten.

Vivera Burgers

Kaasschnitzel
Jullie kennen natuurlijk allemaal de kaasschnitzel, and love it. Ik ben sowieso gek op kaas en deze is op zo’n manier gepaneerd dat hij naar mijn mening toch boven alle andere kaasschnitzels uitsteekt. Deze is voor het grootste deel natuurlijk uit kaas gemaakt. Verder zit er nog tarwe, mais, paneermeel en corflakes (wat?) in. Mijn oma heeft het ooit voor elkaar gekregen dat toen de kaasschnitzels in de pan lagen, ze een soort ontploften. Gevolg, de kaas kwam uit de schnitzel en bakte dus ook als een soort laag over de schnitzel heen. Dat klinkt vaag maar het was in ieder geval echt geweldig. Damn, dat was lekker.

Vivera Kaasschnitzel

Balletjes
Deze vind ik wel lekker, maar ze zijn vooral heel handig. Je kunt ze serieus overal bij combineren. Van spaghetti tot gourmet tot voorhapdingetje met een pittige saus. Je ziet op de vivera site ook heel veel recepten in hiermee. Ze zijn zoals de meeste producten weer gemaakt van soja en tarwe-eiwit en aardappelzetmeel (dat is niet heel verrassend meer, haha).

Vivera Balletjes

Dit waren mijn top 5 favoriete vleesvervangers. Heel veel dingen moet ik ook nog proberen. Terwijl ik op de site keek, kwam ik dingen tegen waarvan ik nooit had geweten dat ze die hadden en die ik zeker nog wel een keer wil proberen. Bijvoorbeeld de rookworst en de frikandel, dat is toch vet, haha.

Eet jij vleesvervangers? En wat zijn jouw favorieten?
xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in FoodblogLau en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op FoodblogLau: Top 5 favoriete vleesvervangers van vivera

  1. chezbo zegt:

    Hee! Ik las je reactie op mijn blog en toen ben ik ook even een kijkje gaan nemen op jouw blog! Wat professioneel zeg! Dat menu, super overzichtelijk en een erg mooi design! Jaloeers haha!
    Leuk om te lezen dat je vegetariër bent. Ik ben zelf geen vegetariër, maar geen vleesliefhebber.. Ik lust sommige dingen wel, maar het meeste niet.. Daarom eet ik ook vaak vleesvervangers! Ik vind de gekruide wokblokjes van vivera enorm lekker! En de kaassnitzels daar ben ik ook gek op mhh! Liefs, Bo

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

