Wat de herfst en winter leuk maakt

Hii! Het weer begint weer achteruit te gaan en de kans om bruin te worden is nu toch wel echt voorbij. Heel veel mensen hebben hier moeite mee, ik soms ook. Van de regen en de vallende blaadjes kunnen we soms heel sloom en duf worden. Er bestaat zelfs iets als een winterdepressie. Maar wees blij, de gezellige winter komt er weer aan! Net zoals de zomer hebben de herfst en de winter een paar nadelen, maar die wegen zeker niet op tegen alle leuke voordelen. Er zijn een hele hoop dingen die dit deel van het jaar een mooie en gezellige periode maken. Deze zal ik vandaag voor jullie op een rijtje zetten. Ik hoop dat jullie na deze blogpost weer helemaal zin hebben in het najaar en ervan kunnen genieten!

Geen vliegjes
Wat ben ik klaar met al die vliegjes die aan je kleren en in je haar blijven hangen als je naar school fietst. Dagelijks sleep ik zeker twintig van die beestjes mee naar school en terug. Ik weet niet waar ze in het najaar blijven (misschien gaan ze gewoon na de zomer dood?) maar ik ben in ieder geval heel blij als ze weg zijn.

Feestdagen
Dit is voor mij wel het allergrootste pluspunt aan de winter: alle leuke feestdagen. Het begint volgende maand alweer met Sinterklaas, die dan aankomt in Nederland. Niet dat wij dat nog vieren, maar we mogen elke week onze schoen zetten en dat vind ik stiekem nog wel heel leuk. Kom maar op met die chocoladeletters! Wij gaan ook nog steeds altijd naar de intocht, en misschien zelfs deze keer naar waar de sinterklaas van tv aankomt (hij komt in Gouda aan toch?) Wij vieren niet pakjesavond maar wel kerst. Kerst is zeker wel allerleukste periode van het jaar, en dan vooral kerstavond. Dan kopen wij altijd met ons gezin en aanhang cadeautjes voor elkaar. Daarna hebben we natuurlijk ook nog oud en nieuw. Op een of andere manier vind ik oudejaarsdag altijd zo’n leuk sfeertje hebben. Gezellig met z’n allen oliebollen bakken en wachten totdat het twaalf uur is en daarna natuurlijk vuurwerk kijken. Deze dagen zijn toch wel iets op je op te verheugen!

Huis versieren
Dit hoort nog een beetje bij de feestdagen, maar het is ook altijd zo leuk dat je in de winter je huis zo lekker kitchy mag versieren. De kerstboom natuurlijk, maar ook lampjes en stalletjes en al die zooi. Wat ik altijd heel leuk vind is om m’n slaapkamer helemaal christmas proof te maken. Daar zal ik tegen de tijd nog wel een blog over schrijven.

Schaatsen en sneeuwballen
Nou moet ik toegeven dat ik hier eigenlijk helemaal niet van hou, maar andere mensen vinden het wel leuk: schaatsen en sneeuwballengevechten houden. Omdat ik al een mega koukleum ben, hou ik er niet van om lang in de sneeuw of ijs te zitten. Maar gewoon het buiten zijn is ook leuk. Met kijken hoe anderen sneeuwballen gooien / vallen / kijken wat ze aanhebben vermaak ik me prima.

Kachel en verwarming
Niets is beter dan thuiskomen uit de ijskou en een warm huis binnenstappen.

Kaarsen
We love kaarsjes alleen in de zomer is het eigenlijk niet zo gebruikelijk om ze aan te steken. In de winter kunnen we dat weer volop doen! Samen met mijn moeder heb ik een soort verslaving aan kaarsen en het huis staat er dan ook meestal vol mee. Vooral die geurkaarsen vind ik heel erg lekker. Bijvoorbeeld met rozen of lavendel.

Thee
In de zomer heb je waarschijnlijk niet zo vaak zin in thee omdat het daar toch te warm voor is. Al schijnt het wel goed te zijn om te drinken als je het warm hebt, want in vergelijking met de thee is je lichaam minder warm. Daar zit wat in.. Maar om eerlijk toe te geven grijp ik in de zomer toch ook liever naar water met munt en ijsblokjes. In het najaar is het daarentegen weer tijd voor thee om jezelf mee op de warmen als je net thuis komt na een lange koude dag. Tip! Neem thee in een warmhoudbeker mee naar school. Voor wie chocolademelk lekker vind, je kan dat ook gewoon meenemen in zo’n beker! Iedereen zal jaloers zijn, haha.

Lekker eten
Over eten en drinken gesproken. Zal ik je een paar woorden zeggen: pepernoten. Chocoladeletters. Gevulde speculaas. Appeltaart. Kerstkransjes. Kerststol. Oliebollen. Appelflappen. Ja die heb je in de zomer niet gehad he? Oh dat had ik niet moeten doen, nu begin ik trek te krijgen.

Minder zweten
Ja dat klinkt heel lomp, maar het is so true. In de zomer ben ik vast niet de enige die hele tijd in de stress zit om welke kleur kleren ik aan moet doen en of ik geen rood hoofd heb met uitgelopen makeup. De hele dag met deo rondzeulen, daar ben ik wel een beetje klaar mee. De kou brengt toch nog weer even een voordeel.

Leuke kleren
Wat daar natuurlijk ook bij hoort zijn de leuke kleren. Ahh! In de zomer hou je het vaak alleen maar bij een shortje en een hempje met slippers. Vaak wordt ik al zelfs gek van een horloge die de hele dag om m’n pols zit. Hier heb je in de herfst en winter geen last van. Alle leuke truien en vesten kunnen weer uit de onderkant van je kast worden gehaald en het is weer tijd voor leuke accessoires zoals sjaals, sieraden, mutsen, en leuke schoenen. Om blij van te worden!

Sinterklaas- en kerstliedjes
Okee de sinterklaas liedjes zijn niet heel geweldig, maar ze hebben ergens toch hun charme. En stiekem zing ik rond de sinterklaasperiode vaak sinterklaasliedjes of ik probeer ze op de piano te spelen. Maar voor de nieuwere kerstliedjes zijn leuk, zoals ‘Jingle Bell Rock’ ‘Christmas lights’ ‘War is over’ en natuurlijk ‘All I want for Christmas’ zijn echt leuk om te luisteren maar ook om te zingen. Ik zal tegen de tijd nog wel een blog maken over m’n lievelingskerstliedjes en van wie ze zijn, want meestal vind ik de covers leuker. Voor de mensen met een piano: zoek eens een keer een piano tutorial op youtube van een leuk kerstliedje op en probeer hem te spelen. Daar kan je natuurlijk ook bij zingen. Het is echt leuk! Ik kan daar nu echt wel zin in hebben, haha.

Slapen
Een groot toppunt van de winter is het slapen. Heb jij ook zo’n gigantische hekel aan in de stikkende hitte te slapen in iets wat je een kamer noemt maar wat toch verdacht veel op een sauna lijkt. Daarom ben ik (vooral ’s avonds) heel blij als het heetste gedeelte van de zomer weer voorbij is. Een een koude omgeving onder een warme deken liggen is een van de beste dingen ever. En dan weten dat je er nog zoveel uur in mag blijven liggen. Love it!

Wat vinden jullie leuk aan de herfst/winter?

xxx Lau ☃ ✩

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

