Harry Potter Tag

Hiii! Vandaag heb ik weer een tag, omdat ik tags altijd heel leuk vind om in te vullen en jullie ze volgens mij ook leuk vinden om te lezen. Ik wilde hem al eerder gaan doen, maar het kwam er maar steeds niet van. Dus toen ik hem op internet toevallig tegenkwam, kon ik niet anders dan hem even in te vullen.

Voor wie dat nog niet weten, ik ben echt een Harry Potter freak. Zo erg dat het zelfs een beetje eng begint te worden. Maar ik vind het echt hands down de beste boeken ooit. De sfeer in de boeken (maar ook de films) is zo gezellig, maar natuurlijk ook spannend. Wie ze gelezen heeft begrijpt vast mij wel, haha. Ik ben nu trouwens bij deel vijf, maar alle films zijn door mij minstens twee keer gezien hoor!

Alívio Imediato

Wat is je favoriete boek?
Over deel vijf, zes en zeven kan ik nog niks zeggen, maar eigenlijk vind ik tot nu toe deel twee het leukst. Dat is best wel raar, want vaak hoor ik dat iedereen vooral helemaal weg is van deel vier. Ik hou juist altijd van de momenten wanneer ze gewoon op school zitten, en waarbij er tussendoor wel veel dingen gebeuren maar niet te veel. Geen drama en gevechten weet je wel. Het is dat ik deel twee voordat ik hem ging lezen al op film had gezien, maar anders is het einde echt een mega plottwist! Daar hou ik wel van.

Wat is je favoriete film?
Deel zeven is écht heel awesome, maar het jammere vind ik eraan helemaal aan het eind heel Zweinstein een chaos is en dat de serie dan zo afgelopen is. Het laatste stukje van de film vind ik ook nergens op slaan. Hij (die er ineens een stuk minder knap uitziet) samen met Ginny en hun kinderen. Nah, dat had van mij niet gehoeven. Ik denk dat ik deel vier de leukste film vond. Dat die opdrachten waren gewoon echt heel vet en Voldemort was natuurlijk weer te zien. Vaak kijk ik de films trouwens als ik een boek uit heb twee keer achter elkaar op één dag. Dat is best wel een rare gewoonte, nu ik het me zo bedenk.

that's my little fact

Wat is je minst favoriete boek?
Tot nu toe was dat deel drie. Dat kwam eigenlijk vooral omdat ik al wist wie Sirius Zwart echt was en dat hij helemaal niet zo gevaarlijk was. Het was zeker geen slecht boek, alleen doordat ik het einde al wist, was het voor mij al een stuk minder om te lezen. De film vind ik trouwens wel heel leuk van deel drie.

Waren er boeken of films die je lieten huilen?
Nee, eigenlijk niet. Maar ik huil sowieso niet bij boeken en films, hoe dramatisch zielig het ook is. Ik denk dat als ik alle boeken uit heb gelezen en daarna ook de film heb gezien, dat ik dat wel erg zal vinden. Dan is alles ineens zo afgelopen. Misschien dat ik ze dan nog wel in het Engels ga lezen.. Dat zou wel goed zijn voor m’n slechte engels én het is natuurlijk de originele taal. 🙂

what a time to be alive | via Tumblr

Met wie van de karakters zou je wel een relatie willen?
Haha ik ging even ‘Harry Potter cast’ googlen om te kijken wie er nou allemaal zijn. Dan zie je ineens hoe ze er allemaal in het echt uitzien, echt lachen. Maar om terug te komen op de vraag. Ik zou natuurlijk gaan voor Carlo Kannewasser. Weet je hoe knap hij is woohooh.

Wie is je favoriete karakter?
Hmm hier heb ik lang over nagedacht. Uiteindelijk zijn het toch Fred en George geworden, omdat ik ze gewoon heel grappig vind. Ik deel hun humor een soort van. Soms kan ik in m’n eentje achter m’n boek zitten lachen. En dat ziet er inderdaad dan ook best wel sneu uit.

Wie is je minst favoriete karakter?
Professor Anderling. Ik vind haar zo serieus en eng..

Wat zou jou Patronus zijn?
Ik denkt dat het een konijn zou zijn. Oeh er is een test op internet ‘Whats my Patronus?’, even maken hoor. Dit is trouwens wel het toppunt van Harry Potter nerd zijn, haha. Wacht even… Wow! ik heb de test gedaan en er kwam echt een konijn uit. Dat is super scary! Waarom een konijn eigenlijk? Er staat bij dat de patronus konijn afwachtend is maar als het er op aan komt, kan het konijn ook een goede oplossing bedenken, ook al is hij daar niet zo heel snel in en moet hij eerst even nadenken (wauw dat klopt echt) Verder kan het konijn heel goed mensen aanvoelen en weten wat ze denken. Dat klopt ook wel een beetje. Luna heeft ook een konijn. Vet dit. Hier is de http://www.quizrocket.com/patronus-test

Als je de steen van wederkeer, de onzichtbaarheidsmantel of de zegevlier kon hebben, welke zou je dan kiezen?
Dat zou zeker de onzichtsbaarheidsmantel zijn. Dan zou ik van allemaal mensen gesprekken afluisteren en nog veel meer. Ja jammer dat deze niet echt bestaat, dat zou handig zijn.

In welke afdeling zou jij zitten?
Ik denk dat ik sowieso niet in Griffoendor zou zitten, omdat ik gewoon niet zo heel dapper of sterk ben. Zwadderich lijkt me ook helemaal niks voor mij. Dus dan zou het Huffelpuf of Ravenklauw moeten zijn. Het verschil tussen deze twee afdelingen vind ik altijd moeilijk te begrijpen. Volgens mij is het zo dat Ravenklauw vooral slim en verstandig is en dat Huffelpuf hard werkend en trouw zijn. Ik heb een paar testjes gedaan en bij de ene ben ik Zwadderich en bij de andere Griffoendor. Huh?

Hogwarts is my home ❤️

Als je iemand van de cast zou kunnen ontmoeten, wie zou dat zijn?
Harry Potter zelf lijkt me natuurlijk het allerleukste. Of anders kan ik Carlo Kannewasser, want Robbert Pattinson, kom op. Moet ik verder nog iets zeggen? Sorry ik ben echt een beetje fan van hem, haha 🙂

Heb je een van de computer games gespeeld?
Jaaa zeker. Deel drie tot en met zes. Drie vond ik de allerleukste en die heb ik ook héél vaak gedaan. Dat is dat spel met de drie examenopdrachten en de bonuskamer. Die is zo leuk! Zes was ook een goeie, daar kan je ook toverdranken maken. Maar ik vind dat ze steeds meer geleid worden. Vooral in deel zes is het erg. Dan is alles geregeld door het spel, en kan je bijna niks meer alleen doen, snap je?

Untitled

Als je Zwerkbal zou spelen in welke positie zou je dan zitten?
Het lijkt me geen goed idee als ik zwerkbal zou gaan spelen. Als je wilt dat er iemand van z’n bezem af zou vallen of keihard door een beuker geraakt zou worden, dan moet je mij in een Zwerkbal team zetten. Laat mij sowieso maar niet sporten, dat is niet zo mijn ding, haha. Misschien cheerleader trouwens! Een beetje dansen en aanmoedigen lijkt me wel leuk.

Was je blij met het einde?
Nee, niet echt bepaald.. Dat heb ik al verteld. Maar ik vind het gewoon zo niet bij het verhaal passen, dat heel Zweinstein overhoop ligt en dat er zoveel mensen dood gaan is al helemaal erg. Dan telkens als je een boek of film weer opnieuw ziet weet je toch al dat bepaalde personages later dood gaan. En over dat eind dat ie met Ginny getrouwd is en hij kinderen heeft, zou ik het wel niet meer hebben, haha. Ik ben sowieso wel heel blij dat Harry Potter zelf aan het eind nog leeft!

Harry

Hoeveel betekent Harry Potter voor je?
Okee, ik ben nog net niet zo eng dat ik de hele dag door aan Harry Potter denk, en standaard elke dag eruit leest. Ik moet zeggen dat na het invullen van deze tag en het opzoeken van plaatjes, mijn liefde voor vooral de boeken wel weer groter is geworden. Wat heb ik zin om nu deel vijf te gaan lezen, haha.  Maar okee, ik link vaak dingen uit het leven wel met Harry Potter, of dingen die ik gelezen heb. Het lezen van de boeken is wel een soort hobby geworden en de films vind ik ook super leuk om te kijken. Ik ben vast niet de enige die er wel eens over nadacht heeft hoe het zou zijn als je écht zou kunnen toveren. Dat zou trouwens super vet zijn. Wat als wel echt allemaal onwetenloze dreuzels zijn?

Wat is je leukste quote uit Harry Potter?
“I solemnly swear that I am up to no good”

hipster | Tumblr

Zo dat vast het weer voor vandaag. De vragen waren heel leuk om in te vullen. Ben jij nou ook zo’n fan van Harry Potter? Neem de tag over! Iedereen mag hem van mij overnemen. Laat graag even een reactie achter, dan kan ik hem ook lezen!

xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Harry Potter Tag

  1. Melisa zegt:

    Harry Potter heeft echt een hele grote rol gespeeld in mijn jeugd. Ik was ook zo verdrietig toen ik de laatste film had gezien. Baal er nou nog steeds van. Deze tag moet ik dus ook echt een keer gaan doen, haha! Ik heb net even snel die test ingevuld, en mijn patronus is ook een konijn! Super toevallig haha. Nu heb ik echt zin om de films weer te gaan kijken. De boeken heb ik nog niet gelezen, maar dat wil ik ook nog binnenkort een keer gaan doen! 🙂 xxx

    Like

    • lifebloglau zegt:

      Ja leuk als je de tag zou overnemen! Haha toevallig dat jij ook konijn hebt, grappig. Jaa ik zou als ik jou was zekerde boeken lezen, ze zijn echt zoveel leuker dan de films! Dan beleef je de serie een soort van weer helemaal opnieuw, haha 🙂 xxx

      Like

  2. Potter fan zegt:

    Mij patronus is een kat, geen konijn dus. 😦 Inderdaad, de boeken vind ik ook veel leuker, ze zijn uitgebreider.

    Like

Geef een reactie

