Nivea Senstive

Hii! De laatste paar maanden heb ik elke dag de Nivea Sensitive reinigingsmelk en nachtcrème gebruikt. In de ochtend gebruikte ik dan de reinigingsmelk en een andere dagcrème en in de avond de reinigingsmelk en de nachtcrème.

niveabeide

Wat is het voor lijn?
De Nivea Sensitive is ontworpen voor de mensen met een gevoelige huid. De lijn is zoals ze zeggen geïnspireerd op de natuur en bevat dus ook zoveel mogelijk natuurlijke stoffen. Deze stoffen beschermen de huid van buitenaf. De nivea sensitive lijn verminderd de 3 tekenen van een gevoelige huid: roodheid, trekkerigheid en droogheid. Deze producten zijn dus vooral bedoeld voor mensen met een droge huid, die erg gevoelig is voor invloeden van buitenaf. Mensen met een vette huid zo ik niet aanraden om deze spullen te gebruiken, want hiermee maak je de huid alleen maar extra vet.
De reinigingsmelk reinigt, vewijderd make-up en hydrateert de huid. De nachtcrème hydrateert daarbij ook de huid nog eens intensief. Dat is nou wat een droge huid nodig heeft! Ik heb deze producten gekocht omdat ik 2 van deze tekenen ook had. Roodheid, vooral bij m’n neus. En droogheid op mijn voorhoofd en neus. Ik ben mega fan van nivea, dus dit wou ik wel eens proberen. 🙂

niveabeideclose

Hoe is het in gebruik?
Na ’s ochtends eerst mijn gezicht vochtig gemaakt te hebben, gebruik ik reinigingsmelk, wat ik er daarna weer afspoel met water. Daarna doe ik serum en dagcrème (van een ander merk) op. Heel simpel! ’s Avonds haal ik eerst mijn make-up eraf. Dan gebruik ik weer de reinigingsmelk op dezelfde manier als ’s ochtends en daarna doe ik nachtcrème op.
De reinigingsmelk is vloeibaar en trekt goed in de huid, waardoor je niet alles er in één keer weer afspoelt. Dat zou een beetje zonde zijn! Deze melk hydrateert wel goed, maar is voor een echte droge huid denk ik niet genoeg. Een dag- en nachtcrème is wel duidelijk nodig. Dat is ook hoe het hoort, want dat staat op de achterkant van de verpakking.
De nachtcrème is best wel dik en vettig. Maar ook niet zo verschrikkelijk dat het gaat glimmen of irriteren. Je doet het op en daarna kan het ’s nachts gaan intrekken. ’s Ochtends hoef je het er ook niet af te spoelen, want het zit allemaal in de huid die dan lekker zacht en niet meer droog aanvoelt. De verpakking vind ik ook lekker handig. Ik hou van klikdoppen omdat ze niet snel opengaan en hygiënisch zijn.

niveaswatch

niveadoppen

Wat zit er in?
Wat deze lijn vooral zo bijzonder maakt is dat er helemaal geen toegevoegde kleur en geurstoffen in zitten. Doordat er geen parfum in zit, ruikt het dus ook bijna nergens naar, alleen een beetje muffig. Dat vond ik stiekem wel een beetje jammer. De vloeistoffen zijn ook gewoon wit, zonder kleur. De Sensitive producten bevatten geen parabenen, dat is handig, want daar kunnen sommigen nog wel eens allergisch voor zijn. Parabenen zorgen er normaal voor dat producten langer houdbaar zijn en schimmels doden. Ze zitten hier niet in, maar daar heeft Nivea de vervangende stof Phenoxyethanol voor gebruikt.

Dit is een lijst met de stoffen die erin zitten en wat voor werking ze hebben.
Isopropyl Palmitate: maakt de huid glad en glanzend
Paraffinum Liquidum: houdt de huid gehydrateerd en soepel (kan bij te veel gebruik een beetje uitdrogen)
Glycerine: vochtvasthoudend
butyrospermum parkii butter: sheaboter met vitamine A en E. Houdt de huid in balans, gezond en egaal.
Methylpropanediol: zorgt ervoor dat het product goed wordt opgenomen
Panthenol, Cetyl alcohol: vettige alcohol die vocht in je huid houdt.
Vitis vinifera seed oil: druivenpitolie die beschermt tegen veroudering en versoepeld
Soorten glyceryl: zorgt voor samenhang en stevigheid van het product
Sodium/sulfate (sulfaten): zijn ontvettend en schuimend
Phenoxyethanol: alcohol die bacteriedodend is en maakt producten langer houdbaar.

niveamelkclose

niveanachtclose

Werkt het?
Voor mij werken deze producten heel goed. Vroeger had ik altijd heel veel last van een droge huid, die er ook echt mega droog uitzag. En hierdoor ben ik daar gewoon helemaal vanaf. Het voelt niet meer vervelend en ziet er gezond uit. Ik ben nu een andere lijn voor een droge huid aan het testen, maar waarschijnlijk kom ik weer terug op deze en ga ik dan ook de andere producten die er nog bij horen erbij kopen. Het enige nadeel vind ik dat het geen geur heeft en muf ruikt. Maar voor de rest ben ik helemaal tevreden met Nivea, like always! 🙂

niveamelk

niveanacht

Een fles reinigingsmelk van 200 ml kost 5,50.
De nachtcrème van 50 ml kost 8,00

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Uiterlijk en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nivea Senstive

  1. Pingback: Avond verzorging routine | LifeblogLau

  2. Pingback: Yves Rocher Nutrive Vegetal huidverzorging | LifeblogLau

Geef een reactie

