Uggs, yay or nay?

Hiii! De zomer is bijna voorbij, het begint alweer vroeger donkerder te worden en de pepernoten liggen al in sommige winkels. Ja, we moeten er aan geloven dat het weer langzaam winter begint te worden. Aangezien de winters in Nederland best wel streng kunnen zijn met heel koud weer én ik meer dan een half uur naar school moet fietsen, zijn warme winterschoenen voor mij hard nodig. Sowieso ben ik zo’n mens die het altijd koud in de winter heeft en dus heb ik ook altijd koude handen en voeten. Mijn uggs zijn daarom ook mijn schatjes en ik zou echt niet zonder kunnen. Maar ja, aan de andere kant worden uggs ook vreselijk gehaat. Ik heb ook wel gehoord dat jongens uggs echt een no go vinden en dat ze een afknapper kunnen zijn. Oeps, dat willen we nou ook weer niet. Maar wat is er zo slecht aan?

uggsgachter

uggszachter

Het is wel bekend dat uggs niet geweldig goed zijn voor je voeten. De voetzool zou slecht zijn en geen steun geven, waardoor je voeten inzakken en hierdoor kun je raar gaan lopen. Maar dit geldt voor een groot deel ook voor nep-uggs. Haha, het is zo grappig om iemand helemaal ‘naast’ zijn schoen te zien lopen. Volgens mij is dat veel erger bij nep uggs. Ik heb persoonlijk helemaal geen last van m’n voeten, en dat terwijl ik er de hele winter op loop. Oké mijn rechtervoet staat een klein beetje naar rechts gedraaid als ik loop, maar dat heb ik volgens mij al langer. Een beetje stevige ugg kan volgens mij niet veel meer kwaad dan schoenen voor een paar euro van de schoenenreus of Primark (die ik by the way ook heel leuk vind).

uggsglos

Nog een nadeel is dat uggs niet echt bepaald best friends zijn met water. Ze laten soms water door. Hier heb ik niet zoveel last van, behalve als het echt hoost, maar dan loopt water bij zowat alle schoenen door. Ze worden er niet mooier op van sneeuw en regen. Dit kan je ook wel zien bij mijn zwarte uggs. Er komen lelijke vlekken van die er moeilijk uit zijn te krijgen. En dan zijn dit nog zwarte, moet je nagaan hoe ze er uit zien bij bruine uggs. Dit vind ik wel een beetje raar. Schoenen die bedoeld zijn voor super koud weer, maar tegelijkertijd ook niet tegen sneeuw kunnen. Huh? Daarom is het belangrijk om goede schoenenspray op je schoenen te doen en ze vooral niet te laten drogen bij de verwarming, maar in de open lucht. Van de verwarming worden de vlekken alleen maar erger.

uggszlos

Wat ik wel het allergrootste nadeel van uggs vind is dat ze zo duur zijn. De productiekosten worden geschat op 30 euro en ze worden verkocht tussen de 140 en 750 euro. Dat verschil is veel te groot, toch? Ze gaan daarentegen wel lang mee. Ik loop nu al 3 jaar op de grijze uggs en ze zien er nog prima uit. In tegenstelling tot de zwarte. Die zien er niet meer heel top uit na een jaar.. Maar om even terug te komen op de 750 euro. Even serieus, 750 euro. Deze is dan wel versierd met swarovski kristallen en kettingen. Ze heten de ‘Anval Mini’. Stiekem vind ik ze best wel awesome, haha, maar dat is wel een beetje te veel  geld.

Maar er zijn ook voordelen! Ze zijn heel erg warm doordat ze gemaakt zijn van schapenbont. Hierdoor blijft het lekker op temperatuur, maar niet te warm. Zelfs als het keihard vriest onder nul, merk ik er niet veel van aan m’n voeten. Dit is waarom ik er zo’n fan van ben. Ik ben nog nooit een andere schoen tegengekomen die zo warm is. Als je trouwens goedkopere schoenen weet die ook zo warm zijn, let me know! 🙂

De schoenen zien er goed uit en ook niet cheapy ofzo. Ze passen goed bij verschillende outfits en ze zijn als je het mij vraagt best wel mooi. En daar bedoel ik de roze uggs met glitters natuurlijk niet mee, haha. Die met strikjes zijn schattig! Ook vind ik dat ze je benen mooi afslanken. Omdat ze zo breed zijn, lijken je benen slanker en langer.

uggsgrijscollageuggscolagezwarte

Je zult altijd wel een paar uggs vinden die bij jou past. Ze zijn er in alle soorten, kleuren, maten en stijlen. Lang, kort, middelmatig. Printjes, strikjes, knoopjes, leer, breipatronen (swarovski kristallen haha). Je kunt het zo gek maar niet bedenken. Er zal er altijd wel een zijn die jij leuk vind. Dat mag toch ook best een voordeel zijn?

Zoals je misschien al op de foto’s gezien hebt, heb ik twee paar uggs. Het ene paar is zwart en laag, zonder knoop. Deze heb ik nog maar een jaar. Ze zijn al een beetje vies geworden. Ze zijn nog niet versleten en lopen prima. Het andere paar is grijs en verstelbaar. Je kan ze op verschillende manieren dragen. Lang, kort, dubbelgevouwen enzovoort. Aan deze zie ik eigenlijk niet zoveel verschil dan met wanneer ik ze kocht, en dat is al drie jaar geleden. Ze zijn niet vies of versleten. Misschien dat je geen vuil ziet doordat het uit verschillende kleuren grijs bestaat, dat zou best kunnen. Ik hou echt van ze, haha ♥

Ik zeg altijd maar zo: Als je eenmaal een fan bent van uggs, kom je er ook niet meer vanaf.

Maar wat vind jij van uggs? Heb jij een paar, en wat voor?
Yay or nay?

Love Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Mode en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Uggs, yay or nay?

  1. elinetjex zegt:

    Ohh ik ben echt verzot op deze donzige winterlaarsjes, vooral het grijze paar! 🙂

    Like

Geef een reactie

