Italie

Hii! De afgelopen dagen ben ik naar italie geweest. Ik ben nu net een uurtje terug en ik zal jullie even vertellen hoe het was.

DSC00721  DSC00697

Dag 1
Maandagochtend om half tien vertrokken mijn moeder, broer, zus, zusje en ik naar Schiphol met de auto. We hadden nog niet zo goed ontbeten dus nadat we onze koffers hadden afgegeven hebben we nog even een broodje gegeten op het vliegveld.

DSC00776

Ik voelde me wel een hele erge toerist met m’n camera die overal foto’s van maakte, maar het heeft uiteindelijk wel wat mooie foto’s opgeleverd. Daar doen we het voor! Na een uurtje was het toch wel echt tijd om in het vliegtuig te stappen. Dat boarden enzo ging allemaal wel heel snel en voor we het wisten zaten we al in het vliegtuig. Het duurde wel even voordat we gingen opstijgen. Ik vind het altijd zo grappig als het vliegtuig dan keihard gaat rijden en in de lucht gaat. Vanuit het vliegtuig heb ik nog wel wat foto’s genomen en voor de rest heb ik eigenlijk vooral gelezen. Niet dat het lang duurde, want het was maar anderhalf uur vliegen.

DSC00660 DSC00619

Eenmaal in Italië aangekomen was het weer lekker zonnig en warm. Op het vliegveld daar moesten we wel heel lang wachten op de koffers. Toen we eindelijk de koffers hadden duurde het ook nog wel even tot dat m’n moeder alles geregeld had met de auto die we gehuurd hebben. Maar dat was helemaal niet erg, want hee er was wifi! Niet dat ik niet zonder wifi kan maar de nieuwe klassenindeling stond online, en daar was ik wel heel benieuwd naar. Gelukkig viel het hartstikke mee met de klassen. Ik zit gewoon in een gemixte klas met een paar goeie vriendinnen en aardige mensen. Jeej. Nadat alles geregeld was met de auto gingen we op weg naar Torri del Benaco. Dit ligt dicht bij Verona en het Gardameer. Dat was nog wel een stukkie rijden, wel meer dan twee uur. Ik vermaakte me prima met muziek en natuurlijk de omgeving die bewonderd moest worden. Italie is zo mooi! Onderweg hebben we nog even wat te drinken gehaald. Kijk ik had Fanta. Zoals je misschien weet drink ik alleen maar water en groene/witte thee. Dus laten we dit een guilty pleasure noemen, haha.

DSC00672

Na even zoeken kwamen we in het hotel aan. Het was een heel klein schattig hotelletje. Mooi verzorgd met aardige mensen, prima!

DSC00695 DSC00685

Ondertussen was het al avond. Nadat we even onze kamer hadden bekeken en de spullen hadden neergezet vertrokken we naar het dorpje de heel dichtbij lag, iets van 3 minuten lopen ofzo. Daar waren een paar straatjes met schattige winkeltjes en heel veel eetgelegenheden. Wij hadden ondertussen wel trek dus we kozen een leuke tent uit om pizza te eten. De pizza was echt jummyy. En het was zo gezellig, de sfeer heeft er alle dagen echt mega goed ingezeten. Wij hebben altijd wel wat te vertellen of te lachen. Wat zijn die mensen trouwens rustig in Italie! We vielen wel een beetje op met ons gelawaai, haha. Daarna zijn we nog even naar een koffietent geweest, waar ik voor het eerst in m’n leven chocolademelk heb gedronken. Het was echt lekker, maar alsnog hou ik meer van thee. Hier zijn nog wat foto’s van het dorpje. Je wilt echt niet weten hoeveel foto’s ik heb gemaakt, niet normaal.

DSC00743 DSC00707

Toen we weer terug in het hotel waren hebben we nog even gerelaxt en gelezen op de kamer en toen was het toch echt tijd om te gaan slapen.

Dag 2
Om half 9 ging de wekker. Natuurlijk zouden we onszelf niet zijn als we niet nog een half uur in ons bed zouden liggen (ik lag met m’n broer en zus op de kamer). Om ongeveer om half 10 zaten we aan de ontbijttafel te ontbijten. Het is zo leuk hoe vrolijk iedereen op vakantie! Gewoon lekker gezellig, zonder ochtendhumeur (in tegenstelling tot de mensen die om ons heen zaten). Die dag waren we van plan om naar Verona te gaan. Dat was wel iets van anderhalf uur rijden, want we konden de weg niet helemaal vinden. Uiteindelijk waren we er en het was echt een mooie stad. Jammer genoeg regende het. Desondanks hebben we wel door een mooie winkelstraat gelopen. De straat leek wel marmer en de winkels waren ook wel een beetje duur. Maarja het was een mooie stad, alleen jammer dat het regende. Wat je ook op de foto’s ziet is dat de huizen heel mooi en gekleurd zijn. Ik hou daar wel van! Lekker kleurig, ik wou dat ze dat in Nederland hadden.

DSC00762

De terugweg ging gelukkig sneller en om 5 uur konden we in de sauna van het hotel. Dit moest je reserveren, en dan was de sauna + douche en met muziek en kaarsjes (heel schattig) een uurtje van jou. Het was helemaal niet duur en wij houden van sauna, perfect! Tegen de tijd dat we daar klaar waren, vertrokken we weer naar het dorpje om te eten. Deze keer gingen we naar een ander restaurantje waar ze mega lekkere pasta hadden, damn ik wou dat ik dat na zou kunnen maken. Daarna zijn we ook weer naar dezelfde theetent gegaan, omdat het daar zo leuk was en omdat de man van wie het bedrijf was zo aardig was. M’n zus en ik kregen een hele pot thee en ja we hebben hem helemaal leeg gedronken. 🙂 Eenmaal terug in het hotel waren we doodmoe en na nog even een uurtje gelezen te hebben gingen we slapen.

Dit verhaal is natuurlijk veel te uitgebreid dus deel 2 komt over een paar dagen. See you soon!

Xxx Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

