My school story tag

hii! Omdat school weer bijna begint leek het me leuk om de ‘school story tag’ van Mascha (beautygloss) over te nemen. School begint voor mij weer over anderhalve week en vandaag vertel ik jullie wat over mijn schoolleven.

schoolquote

Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben net zestien jaar oud en zit dus inderdaad nog op school.

Welk niveau doe je?
In het aankomende jaar doe ik 5 vwo. Dat is dus het jaar voor mijn eindexamen. Ze zeggen dat de vijfde het moeilijkst is, dus dat gaat nog wat worden.. Dat wordt keihard m’n best doen denk ik.

Vind je school leuk?
Nouja leuk anders, en meestal vind ik het ook helemaal niét leuk. Maar als je je voorstelt hoe het zou zijn als je helemaal geen school, opleiding of werk zou doen, zou je het toch ook wel stiekem een beetje missen. Dus dat bedenk ik altijd maar. In ieder geval vind ik de lessen heel saai, maar m’n vriendinnen maken het meestal wel wat leuker.

Wat vind je het leukste vak op school?
Emmm ik denk dat ik dan toch voor wiskunde ga. Niet dat dat m’n grootste hobby is, maar ik vind het niet zo moeilijk. Als het lekker gaat en de toetsen ook goed gaan, vind ik het niet zo erg om te doen.

large

Wat vind je het stomste vak op school?
Gym! Ik háát gym. Mijn probleem is gewoon dat we altijd voetbal of volleybal of weet ik veel wat voor balsporten er allemaal bestaan doen. En daar ben ik gewoon niet goed in. Turnen of sportschool en dat soort dingen gaan prima, maar dat doen we helaas niet zo vaak. Waar ik wel altijd om kan lachen is als mensen super fanatiek zijn en helemaal boos worden als je niet gemotiveerd mee doet. Ik ga toch ook niet boos worden op anderen als ze niet goed meedoen met frans haha.

Hoe laat sta je op om naar school te gaan?
Mijn wekker staat om half zeven. Meestal zet ik hem dan nog een paar keer op snooze zodat ik nog even lekker kan chillen in m’n bed.

Hoe ga je naar school? Fiets, bus, etc.
Ik ga elke dag met de fiets naar school. Dat is in een normaal tempo een half uur fietsen. Ik fiets altijd iets langzamer dan de gemiddelde mens, dus voor mij is het iets meer dan een half uur. Om kwart voor 8 ga ik weg van huis. Om het fietsen wat minder saai te maken, vind ik het altijd leuk om muziek te luisteren onder het fietsen en daarmee nog even rustig wakker te worden.

Wat voor schooltas gebruikt je?
Eigenlijk gewoon een simpele tas van de Primark. Hij is eigenlijk iets te groot, maar ik vind wel dat ie een leuk patroontje heeft.

schooltas

Welke beautyproducten zitten altijd in jouw schooltas?
Je weet maar nooit hoe hard het gaat regenen en of je nog wat aan je make-up moet doen. Dus meestal heb ik mascara en lipstick in een neutrale kleur bij me. Ook heb ik altijd wel een paar lipbalsems in mijn tas zitten, omdat ik daar gewoon verslaafd aan ben. Meestal zitten er wel twee in m’n etui en ook nog een in m’n make-up tasje. Daarnaast heb ik ook nog altijd deo en een mini parfum bij me.

makeupschool

Wat voor agenda heb ?
Deze roze agenda van de hema. Omdat ie zo leeg is aan de binnenkant heb ik er nog wat weheartit plaatjes en foto’s van vrienden en familie in geplakt 🙂

agenda

Wat is jouw grootste schoolblooper?
Dit is niet echt een blooper, maar wel een best wel gênant verhaal. Toen ik nog een klein bruggerje was, dacht ik een keer op een dinsdag dat ik het eerste uur vrij was. Toen ik op de brug op m’n vriendinnen stond te wachten, kwam er maar niemand en na een tijdje keek ik op mijn rooster en zag ik dat ik helemaal niet het eerste uur vrij was. Nu zou ik denken, ach boeiend, dan maar even een uurtje nakomen. Maar ik reed terug naar huis om m’n moeder, half huilend, te vragen wat ik moest doen (omg), en toen is ze meegefietst naar school omdat ik zo van streek was. Haha, brugger tot de max!

Wat doe je als de les saai is?
Vooral kletsen met degene die naast me zit. Vooral als het echt een goede vriendin is, kunnen we wel de hele les door praten. En verder zit ik ook wel eens op m’n mobiel, maar meestal niet hoor want anders wordt die afgepakt. Oh en wat ik ook heel vaak doe is in m’n agenda schrijven, kijken wat ik nog allemaal moet doen deze week en aftellen hoe lang het nog duurt voordat we bijvoorbeeld vakantie hebben, haha.

Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je mee hebt gemaakt op school.
Nouja dit heeft niet veel met school te maken, maar ook eigenlijk wel. We gingen vorig jaar met de helft van de vierde klas naar Parijs. De andere helft van de vierde klas ging naar Oxfort. En naar mijn mening gingen echt precies de leuke mensen mee naar Parijs. Het was echt een geweldige week! We hebben niet veel aan school gedaan, maar het was wel gewoon heel gezellig met m’n vriendinnen. Het weer was mooi en we hebben leuke uitstapjes gemaakt.

Wat wil je worden nadat je school hebt afgemaakt?
Ik wil later heel graag diergeneeskunde studeren. Waarschijnlijk wil ik dan later dierenarts worden voor gezelschapsdieren. Alleen voor diergeneeskunde geldt een hele strenge inloting, dus de komende jaren moet ik hard mijn best doen om een zo hoog mogelijk examengemiddelde te halen. Dan heb je namelijk meer kans om ingeloot te worden. Maar ik geloof wel dat het goed komt!

Wil je deze tag overnemen? Dat mag natuurlijk! Laat als je wilt een reactie achter met een link naar je blog. Dan kan ik hem ook lezen 🙂

xxx
Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Lifestyle en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op My school story tag

  1. Anna zegt:

    Leuke post! Zou ik hem mogen overnemen? Ik vind hem zo leuk! Ik zet er natuurlijk bij dat hij van jou komt! x

    Like

  2. FiekeFairy zegt:

    Haha, leuk om te lezen! 🙂

    Liked by 1 persoon

  3. roseary zegt:

    Leuke tag & leuk ingevult!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

