Jarig en nieuwe camera ♥

Hiii! Yes eindelijk zestien jaar! Zestien klinkt al meteen zoveel ouder dan vijftien. Eigenlijk ben ik vandaag pas jarig, maar gister hebben we mijn ‘verjaarsavond’ zoals wij dat noemen, thuis met m’n moeder, oma, broer en zussen gevierd. Vanavond vieren we het bij m’n vader en de opa en oma van de andere kant van de familie. Ik voel me wel echt jarig hoor. Vannacht om 12 uur heeft m’n familie me toegezongen en vanochtend vroeg werd ik al wakker gewhatsappt door vriendinnen en gaf mijn familie me cadeautjes.

DSC00026 DSC00011

Maarja, in ieder geval ik heb dus geld gekregen voor een nieuwe camera! Nu kan ik veel betere foto’s maken voor onder andere deze blog. Jeej! Dus vroeg in de middag zijn m’n broer en ik met de bus naar Utrecht gereden om bij de Media Markt een nieuwe camera te kopen. Ik had al langer de Sony Alpha 5000 op het oog, en die heb ik nu dus ook gekocht. De foto’s die ik tot nu toe gemaakt heb zijn super scherp en mooi. En dat terwijl ik zo camera noob ben als het maar kan! Dat zegt wat haha.

Sony-Alpha-5000-front

Wat ik tot nu toe vind van de Sony Alpha 5000
Hij heeft erg goed en scherp beeld. Je kunt er ook video’s mee maken. Tijdens het filmen kan je wel in en uitzoomen, je hoort dan alleen wel het zoom-geluid er doorheen. De camera heeft wat mij betreft duidelijke instellingen, voor camera noobs zoals ik. Door het lichte gewicht en het gemiddeld/kleine formaat is die makkelijk mee te nemen naar wat dan ook. Via wifi kun je blijkbaar je foto’s doorsturen naar je telefoon of laptop. (daar moet ik nog achter zien te komen, met een draadje aansluiten werkt ook prima). De lens is wisselbaar, wat erg handig is, in het geval dat je er misschien later nog lenzen bij wil kopen. Wat ik wel een van de coolste dingen vind, is dat je het scherm omhoog kan draaien zodat je een selfie kan maken. Awesome!

De foto’s zijn niet bewerkt of gefotoshopt.

Hier is even een impressie van de taart mmm:
DSC00002

Verder zijn we vandaag ook nog naar de dierenarts geweest met onze kleine kittens. Het is een soort rare traditie dat we dat altijd op mijn verjaardag doen.. Ik vind het in ieder geval altijd heel leuk! Zij vonden het wat minder leuk, dus hadden ze wel een fotoshoot verdient toen we weer terug waren:

DSC00073 DSC00082DSC00044 DSC00055

Ergens deze middag kwam de vriend van m’n zus ook nog aan met een zelfgebakken taart. Zijn moeder maakt vaak dit soort taarten en ze zijn super lekker. Het is een soort gisttaart met aardbeien er doorheen. Alweer taart, ik kom nu wel een beetje over als een vreetzak. Dat valt wel mee hoor!

DSC00030

Dit zijn de ballonnen die we hebben opgehangen:

DSC00011 DSC00013

Dit was zo’n beetje mijn zestiende verjaardag plus nog een mini review van de Sony Alpha 5000. Zometeen vertrekken we naar mijn vaders huis om het daar nog even af te maken en dan is het weer genieten van het volgende jaar tot ik weer zeventien wordt (wow oud!).

Love,
Lau

Over Lifebloglau

Hi! Welkom op LifeblogLau ♥ Leuk op mijn blog komt kijken. Ik ben Lau en ben 16 jaar. Hier vind je posts over mode, uiterlijk, muziek, persoonlijke verhalen, recepten en nog veel meer!
Dit bericht werd geplaatst in Persoonlijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Jarig en nieuwe camera ♥

  1. FiekeFairy zegt:

    Je camera ziet er super gaaf uit!! 😀
    En nog gefeliciteerd!

    Like

Geef een reactie

